Någon sa nått om nörderi?

När Osto skrev sitt inlägg om att man kan beställa sin WoWkaraktär som modell, så svarade Per med, citat:

"Jösses. Det där kan mycket väl vara det nördigaste jag hört talas om i hela mitt liv faktiskt. "

Sent en kväll för några dagar sen när jag och Mufflon diskuterade StarCraft2 över en kopp kaffe sa vi att vi skulle kunna sätta upp en ny websida för Rackadang, StarCraftklanen som Tomas och Per startade när StarCraft släpptes. Vi snackade vidare och vi gjorde tom en ny logga, skylt på skoj. Jag googlade på Rackadang och fann att mannen som nördvarnade om wowmodellerna själv har ett ganska nördigt förflutet. Det kanske inte kommer som en överraskning, men kolla in meningarna han svänger med! Vi skrattade iaf högt och sa att detta måste vi blogga om!

" Jag har ingen portal ner till nihlatak's temple i act5 på nightmare, vilket känns jävligt jobbigt iom att det innebär jag inte kan mf'a pindleskin på nm och har inte kommit förbi act1 på hell."

" Har klarat alla quests på act5, räddat anya dödat nihlatak osv, så jag hade ju portalen där en gång. Enda konstiga jag gjort var att jag körde ancients och baal före jag gjorde de andra uppdragen."

" Då det kan ta 1-3 timmar att få -EN- enda bra sak från pindle vilket är långtråkigt som fan :). På kanske dom timmarna jag kunde fått några fååå bra saker från pindle har jag fått Shako/ocu/shaft o några andra ok saker från meph. Synd bara att jag inte kan mf'a baal då min sorc e 100% fire ^^ "

- Per, Diablo II nörd royale! (källan finns här)

Hur som helst så blev jag förvånad över hur aktiv du faktiskt var i SC(och D2)kretsar Per, och även om jag skrattade åt det då så var det jävligt kul att hitta inlägg från 1999 från dig. :)
Jag tittade in en sväng på gamingeye och kollade när Harpo och jag blev medlemmar. Det står på alla i klanen att de är män utom på mig, där står det ingenting! :) Jag kanske var osäker då.
Jag ser fram emot att SC2 släpps och det vore kul som tusan att lira ihop igen. :)

NU till en annan nördighet. Det gäller mig och Mats. Kanske mest Mats.
Mats vinkade till sig mig en dag när han satt i kassan på jobbet fast det var tomt på kunder. Han fnissade lågt och sa: jag har +250 healing på min Pala. Ok! sa jag, men jag har ca +450 på Röhm. Ganska taskigt sagt av mig iom att Mats var väldigt glad över sina 250. Så mina skuldkänslor fick mig att vilja gottgöra honom. Jag gick ut på lagret och hämtade nya varor att packa upp när jag fick en skitbra ide! Jag tillverkade Mats en egen healinghjälm han kan ha IRL! Den har +1000 i healing!

image96

image97
En hetare Pala får man leta efter!!

Mats blev jätteglad och nu har han sin healinghjälm på sig hela tiden utom när distriktschefen tittar.

. . :: EDIT -->

image98
Bilden i orginalutförande är en bild på en tavla på skolan i Grimslöv med svenska folket som håller i en skylt som det står "allmän rösträtt" på, men nu vill folket ha RACKADANG istället, det är mycket viktigare!

/. .::EDIT

/Olle

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Hihi, jag begriper inte hälften av vad per skriver. Och RD-loggan vi gjorde var ascool!

2007-12-12 @ 09:13:41
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Shazbot

Jag fattar faktiskt allt han skriver, så jag ska väl passa mig när jag dissar :) Ja! RD-loggar var apcool, kan lägga upp den med !

2007-12-12 @ 09:22:32
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Per

Ahaha, fan vilken bra logga. Kan säga själv att jag inte hänger med till 100% i d2-snacket, men jag minns sammanhanget. I början där så hade jag ju tagit waypointen i den där pindleskingrottan så att portalen ner inte dyker upp. Förstår inte att du var förvånad över mina D2-nörderier, olle, du var väl med hela vägen själv?

Kan även säga att jag gjort saker med sjukt mycket högre nördfaktor än så. Jag har till exempel kvar inspelningar från när jag sände webbradio och kommenterade både BW- och war3-matcher live ;)

2007-12-12 @ 09:51:18
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Yay!

2007-12-12 @ 09:51:21
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Mufflon

Ja, du var fan folkhjälte i starcraft-sverige per. Det är fet nördcredd.

2007-12-12 @ 09:53:14
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Per

Ja! Och jag spelade i växjölaget i stadskampen i starcraft! Fast det var efter jag glömt hur man spelar :P

2007-12-12 @ 10:01:59
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Ida

det är minsann inget fel på D2 ;P

2007-12-12 @ 21:32:55
Postat av: Shazbot

Näe, jag hänger med på D2snackat faktiskt, men jag insåg inte att du var så aktiv i SC och BW, sökte man på rackadang så hittade man skitmånga trådar på forum där du hade skrivit en massa! I like it, vi är ju i samma klan! Som tomas sa, du är en hjälte Per :) Kan inte jag få höra radiosändningen nån gång? Det vore skitkul! Also tycker jag vi ska göra sidan nån dag, Linus har sagt att han gärna gör den.

2007-12-12 @ 23:08:20
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Per

Jag har närapå 100mb mp3or när jag sänder radio, från både bw och war3, som jag kan skicka.
Vi kan väl göra sida när som helst. Får fixa lite fet photoshoot och ta bra bilder på alla medlemmar och så =)

2007-12-13 @ 01:16:58
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Shazbot

Det låter skitbra! Vi skulle kunna göra det ikväll? Jag skulle kunna bjuda på whiskey och Linus kan sitta bakom spakarna och editera! ?? Korkade upp min GlenMorangie i förrgår igen, den är god som fan tycker jag.

2007-12-13 @ 09:51:37
URL: http://shazbot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0