Fy fan vad coolt...

Idag har jag varit på spontanmöte med min nya sensei! Eller vad han nu kallas inom Taido. Iallfall... Jag snubblade över Taidon iom att de har samma lokaler som vår gamla klubb. Aikidon och Kendoklubben hade samma lokaler ett tag, innan de gick skilda vägar. Sen när aikidon flyttat gick de ihop med en återuppväckt Taidoförening. Taido är en kampsport med massor av fart och fläkt, och det är exakt det jag letat efter. I taido sägs man röra sig över hela mattytan och även i luftrummet över och under motståndaren! How cool is that!? =) Attacker med slag- och sparktekniker, svep etc. utförs från marken, stående eller i luften. Taido kallas därför en 3-dimensionell kampkonst. Det är jävligt svårt att fatta hur det ska gå ihop, men efter lite uppvisning av min nya sensei och en himla gluttande på youtube så börjar jag förstå och jag blir bara ännu mer sugen på att träna! Passar utmärkt nu när jag ska börja skolan också. När Johan, som han heter, visade lite moves blev jag helt såld! Det såg ut som Hayabusa från DOA4 när han skuttade runt, sparkade från liggande, stog på händer och sparkade med båda benen o en massa shit! Ah, det kommer bli så coolt!

Så jag vill vara med på någon slags Växjö ShowDown när de sk mästarna i Karate ska mötas och slåss, då ska jag vara med... ! May the best warrior win!



/Olle

Kommentarer
Postat av: Osto

Ser onekligen väldigt häftigt ut, men frågan om det är mer än det? I videon kändes det mer som en uppvisningssport än något annat.

2008-08-09 @ 01:58:46
URL: http://osto.blogg.se/
Postat av: Luzze

...fast å andra sidan ser uppvisningar oftast mest ut som uppvisningar, även hur hårt man kan spöa folk när man använder det på redigt.

2008-08-13 @ 18:02:50
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Jag ser det så här... ska jag träna nått för att jag ska kunna rädda mig själv ur en farlig situation (tex gatustrid!), så ska jag träna BBJ. O chansen att hamna i gatustrid är 0.1% för mig tror jag och chansen minskar för varje år äldre jag blir... ELLER så kan jag träna Taido, träna upp min smidighet, hoppa runt som fan och sparka och slå bara för att det till största delen ser tufft ut och en liten del går att använda i verkligheten. Och skulle jag nu hamna i ett gatukrig! så kan jag hoppa runt, skrika och skjuta eldbollar som en tok, så vill nog ingen slåss med mig för jag verkar helt cp... I WIN!

2008-08-14 @ 16:28:40
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0