I rätt riktning...

Phew, aldrig haft så lite i skolan men ändå känt att det är mycket. Vi har nyss fått reda på att vi har fått en tid på Blå Stjärnan för en CT-röntgen. Avancerad röntgen som kostar ca 5k. :O Tur man har försäkring! Så nu känns det som om vi är på väg i rätt riktning. Vi ska ju till NY den 16:e och då ska mor o far passa henne. Man bara VILL INTE lämna bort en sjuk hund av så många anledningar. Jag kommer inte åka med till GBG för jag har obligatoriska lektioner i skolan imorrn, jag ligger redan efter och vi tog beslut som familj att jag ska stanna hemma. Jag kan inte göra någon teknisk skillnad på plats ändå. Klart jag vill vara med när ens barn ska röntgas och så men Cain får med Anneli, nån som är bättre på hundar än henne får man leta efter. Jag uppskattar det jättemycket ska du veta Anneli!

Idag i skolan hade vi Telemedicin. Det låter skithäftigt, men det är ganska enkelt och förskönat. Det är helt enkelt all vård man kan ge digitalt, inkl maila, skicka prover online osv osv. Vi blev indelade i 3 grupper.  Grupp 1 var innovatörer som ville ha nobelpris och deras uppgift var att med nästan obegränsat med resurser "hitta på" utrustning som vi kan använda oss av i framtiden. Allt från chip sub-cutant till robotar som hjälper en hemma. Grupp 2 (min grupp) var helt negativt inställda till all form av telemedicin. Grupp 3 såg bara fördelar med telemedicin. Det hela gick bra i början tills Grupp 1 började lägga fram sina "robot-ideer". Deras första ide var att man genom enorma rörsystem ska kunna skicka mat, kläder och medicin till folk som idag har hemtjänst. Sedan skulle det finnas robotar som hjälpte en i hemmet, det fanns diskrobotar, klädrobotar och allt. Vi hävdade att det personliga i sjukvården skulle försvinna om allt ska ske online. Tänk om man får hjärtstopp! sa vi. Akutsjukvård måste ju finnas kvar. Men grupp 1 svarade snabbt med att då kommer Defebrilator-Roboten och "deffar" en tillbaka till livet. Herregud! sa Jesper i min grupp, hade vi levt i detta samhälle ni beskriver hade jag skjutit mig i huvet! NP! skriker grupp 1, då kommer skjutasigihuvet-Roboten och fixar upp en! Sen började det urarta ordentligt med chip under hunden som kan se vart alla är, vilket blodtryck, blodsocker och andra blodvärden alla människor har. De kan också avge elchocker så folk blir lugna och snälla. Hence kan vi bara släppa ut alla från mentalinstitut osv. Skitsmart! Jag har nog aldrig skrattat så gott som idag i skolan.

Igår på BJJn så fick jag möta en kille som var ny och totalt saknade känsla för sporten. Han vägde lika mycket som jag men han hade nog nästan bara muskler! han frågade om vi kunde köra för vi var lika stora. Javisst sa jag. När vi sätter oss ner och ska börja kriga säger han: Jag har inte fattat riktigt, får jag göra vad som helst förutom att slå på könet och strypa med händerna? Näeeee!?!?!?! sa jag och såg lite fundersam ut. Du får inte trycka i ögon, göra fish-hooks och dra i håret och sånt heller! Ok sa han, men annars är det bara att få dig att klappa? ... jaaaa.... sa jag med min väldigt oroliga röst. Hur som helst satte vi igång. FAN vad han var stark. Han bara slängde runt mig som en vante och ströp ut mig tre ggr genom att bara lägga sin underarm och hela sin vikt på min hals! Styrka är jävligt bra, men def inte allt. Han fick möta vår svartbältade tränare sen. Han är som en ål och såklart vann tränaren. Men en perfekt kombination av styrka och smidighet är nog värt guld. Så jag lärde mig en massa på att bli strypt. Det värsta är att jag skulle ju kunna få möta en sån på en ev tävling. Men då överlistar jag honom med smarta grepp och ninjatrix! inga probs! Summa sumarum är att jag idag har en öm hals och ont som fan i ett revben och ett pekfinger som är ömt som fan. Men det kommer väl med sporten antar jag... Hoppas den jäveln inte kommer tillbaka. Han ville nog bara komma dit och visa sin styrka och sen gå hem. Linus sa till honom efter träningen: "Då ses vi på torsdagsträningen!" "Njaeeee..." sa han bara då.
Kommer han då ska jag sänka honom i duschen...
När Linus och jag krigade fick vi lära oss ett armlås. Under en omgång låste jag Linus så han inte kunde tappa och det såg jag inte. Så när jag dragit ett tag och han inte gjorde nått drog jag lite till, då hör jag bara: "Gnnhh, gnhhh... AJAJAJ jag kan inte tappa!" Så skrattade vi lite. :)


BJJ, its fantastic!

/Olle

Kommentarer
Postat av: Per

Åååh, jävla sjukdomar. Jag hoppas vara igång igen på torsdag dock! Linus, du vet att man kan tappa "verbalt" lika väl som genom att klappa med handen va? ;)

2009-02-04 @ 21:02:12
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Shaz

Klart han vet, men det är töntigt.

2009-02-04 @ 22:52:54
Postat av: Per

Det är klart. Töntigt att tappa över huvud taget.

2009-02-04 @ 23:05:00
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Linus

Var det inte det jag gjorde? Jag skrek ju 'Ajajajaj', följt av 'Jag kan inte klappa!'. ;D

2009-02-05 @ 18:31:02
Postat av: Linus

Jag menar förstås tappa. Men klappa kunde jag definitivt inte heller göra så...

2009-02-05 @ 18:32:09
Postat av: Shaz

Klappa låter skittöntigt =) Klappa nån på benet o säga. "Ursäkt, nu gör det lite ont, kan du släppa?"

2009-02-06 @ 13:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0