Till min vän Luzze...

Idag har jag tänkt på Luzze hela förmiddagen. Fint va? men tankarna var av ett ondare slag. Idag har vi nämligen satt PVK i skolan. Perifer Venkateter. Jag kan inte se en grov nål utan att tänka på Luzze. För er som inte vet så är Luzze jätte, JÄTTE rädd för nålar. Första gången Luzze fick veta att jag hade diabetes var lite av en chock för honom. Jag tog fram min "penna" som jag brukar, stack mig i magen varpå jag hör: "awaaahgghhh!" och ser Luzze lägga sig ner i soffan likblek i ansiktet med handen för ögonen. Man tror nämligen inte att mannen som har stora delar av kroppen täckta med gaddningar ska vara rädd för nålar. Men det var han! Så idag Luzze har vi satt in nålar i vener i armar och händer som ska ligga kvar, eller ja, inte nålen kanske, den drar man ut när han är igenom så det ligger kvar en liten liten slang in i venen. Bra att ha om man akut måste ge läkemedel, ska korrigera elektrolytbalansen eller ev ta ett blod prov.

Superbra kvalitet är det! :D
Hurry Dr! He is dying!
Skönt... jätte.
Det var allt för denna gång kära barn. Snart är det er jag sticker!
/Olle

Kommentarer
Postat av: Per

Sade hon att du är som en gammal krokig grusväg!? Där sitter du och nästan dör, och för utstå sådana hån!

Tur att du är van både vid fysisk smärta (efter bjj-träning) och fruktansvärda hån (efter att ha blivit vän med mig)! :D

Nu kanske du förstår att jag bara förbereder dig för verkligheten!

2010-01-26 @ 16:20:55
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Shaz

Det sa hon säkert, men som tur är så är jag ju härdad! Tack Per! Utan dig vore jag ingenting! :D

2010-01-26 @ 16:26:41
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Micha

Alltså, de e en grym skillnad på nålar som i spruta o tatueringsnålar!! Inte för att jag är rädd för själva nålen..de e mer sjukhusmiljön som gör mig svimfärdig...mår dåligt av o bara tänka på den... Men stick på du, man ska ju göra sånt man tycker e kul! =)

2010-01-27 @ 00:19:16
URL: http://www.michasverklighet.blogspot.com
Postat av: Luzze

Jag läste texten jättesnabbt (man kan liksom inte titta bort, trots att man vet att man borde), men kollade faktiskt inte på en enda av filmerna eller bilderna. Kul att du tänker på mig. Synd bara att du strävar efter titeln 'Kung i helvetet'... ;-)

2010-01-30 @ 13:00:53
URL: http://luzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0