Scandinavian Open BJJ 2008!

Snackade en del med Cowboy idag, vi snackade mest BJJ och han berättade att han ska vara med i Scandinavian Open 2008 i Sthlm. Jag och Per snackade senare och bestämde direkt att vi ska åka upp o kolla när Cowboy krigar. Så den 25-26 okt åker vi till storstan och tittar runt. Beroende på hur många som är intresserade så får vi se oss om efter tak över huvet. Messa om du är sugen på att haka på...

Idag hade jag Taido också. Övade på Hokei idag, typ som Kata fast vi vill vara speciella och säger Hokei ist. Men efter ca 45 min av hårt tränande så kunde jag inte stå upp. I en övning snurrar man runt (han gör det på filmen här) och slår, men jag kunde inte snurra, för såfort jag kom runt kunde jag inte hålla balansen och föll nästan omkull. Min tränare blev lite orolig och sa att jag skulle sitta ner lite. Jag trodde mitt blodsocker svek, men det visade sig vara bra. Det var lite otäckt, för min balans bara försvann... Nu är det bra, tror jag. Han snurrat lite för att se, men det verkar bättre iaf.

Här är iallafall en film på Sentai no Hokei som vi övade på idag. Tog ett tag innan jag hittade en vettig variant som en västerlänning kan göra. Japanerna gör helt otroliga saker. Men den här är rätt basic. Man flashar gärna till det en del inom Taidon. Så detta gjorde jag idag...



/Olle

Kommentarer
Postat av: Per

Oj, den verkade lång du! Jobbigt att komma ihåg =)

Men huvudanledningen till att du tränar taido är väl förresten att du vill just flasha till det? ;)

2008-09-26 @ 17:48:42
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: The Shaz

Ja för fan! Men jag måste ju börja med grunden, och sen lägga till volter. ;) Vi får åka till min dojo nån gång Per och visa varann lite trix! Jag har tillgång till vår dojo anytime när det inte är schemalagd träning :)

2008-09-28 @ 00:26:44
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0