Men för i helvete!

För ett tag sen hörde jag att Prins Harry ville åka till Irak. Då log jag lite åt den idiotiska iden och tänkte: "Jaja, det kommer ändå aldirg att hända." Nu inser jag att det är stor chans att det kommer bli verklighet! Jag har aldrig heller varit ett fan av England och deras koppelpolitik. Men nu får det snart vara nog. Har ens den hjältemodiga Prins Harry funderat på HUR han tjänar sitt land när han säger: "Jag har inte tänkt på hur det kommer bli, jag vill bara åka dit och tjäna mitt land!" eller vill han bara åka och kriga och döda terrorister? Handlar det om inte att skapa fred i Irak nu? Antagligen inte för England. Redan nu finns det ett pris på hand huvud på 4 miljoner kronor och motståndsrörelsen hotar med att skära av hans öron.

England har en av världens bästa soldater, då menar jag inte bara SAS-killarna. Men såsom man jobbar inom det militära finns det inte plats för att ha med en person som kräver extra skydd bara för att det ska se bra ut i världens ögon. Media kommer vara över honom som hökar och det kommer aldrig vara svårt för motståndsrörelsen att veta vart han är. Kanske får han en tjänst längst bak i kriget vid ett skrivbord så att england iallafall kan säga: "Vi är så engagerade i Irakfrågan att vi tom skickade dit vår prins!". Jag tror att de kommer nypa honom ganska snart, så kommer Kungshuset "rasa" mot Irakkriget och sen kommer det bara bli ännu värre.

Synd att det måste gå så långt innan de lär sig...

image32 image34

/Olle

Kommentarer
Postat av: Per

Har man ingen kung som kan leda hären så får väl en prins duga. Det är så man krigar.

2007-04-29 @ 16:22:05
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Osto

Håller med Per här. Alla vet att i "riktiga" krig rider någon del utav kungafamiljen med och slåss.

2007-04-30 @ 07:43:38
Postat av: Osto

Vem är världens bästa soldat?

Är han som någon slags Vindicare assassin som stryker omkring och röjer som attans? Kanske därför de kan skicka ner stackars prinsen. Har man en Vindicare som håller ett vakande öga på en så lär det ju vara lugnt.

(varför finns det inte någon editknapp eller liknande på kommentarer...?)

2007-04-30 @ 07:52:29
Postat av: Shazbot

Det är sant Osto! Han kanske är en Vindicare, eller en Eversor? Han kanske bara går igenom "fienden" och några av sina egna i jakten på fred? =)

Edit-knapp borde faktiskt finnas, eller iaf möjligheten att ta bort sitt inlägg.

2007-04-30 @ 09:35:54
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Mufflon

Ja, jag tänker mig nog prins Harry som en eversor. Han blir helt vansinnig och river itu folk tills han sprängs.

2007-04-30 @ 10:20:27
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Per

Såg i tidningen att England väntar med att skicka Harry till Irak "på grund av hotbilden".

Hahaha, tänkte inte på det innan?
VA!? Krigar de med RIKTIGA vapen!?!?

2007-05-04 @ 15:16:46
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Jag förstår inte varför de inte utnyttjar att Harry är en sån attraktiv måltavla. Om de misstänker att det finns motståndsmän någonstans så får Harry åka igenom området jättesnabbt på motorcykel, sen kollar de bara vilka hus det skjuts ifrån.

Harry kan ha en jätteirriterande tuta också, så att de verkligen inte kan motstå. Och kanske en jättesnofsig adelsutstyrsel, med cylinderhatt och monokel till. Jag älskar min egen idé!

2007-05-04 @ 16:11:08
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Per

Eller kanske krona och mantel? Han är ju ändå prins. Komma på en vit springare.

2007-05-04 @ 17:18:59
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Festens hjälte Lucky Luke, kommer på sin häst...

2007-05-05 @ 16:50:24
URL: http://salenko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0