Nu är det slut...

Äntligen! Får man säga så? Men det är så jag känner, nu äntligen har jag lyckats tröttna på World of Warcraft! Mitt konto skapades den 11:e Februari 2005, 02:28 lokal tid, och lojal som man är har jag betalat dem varje månad. Det är en jävla massa pengar inser man nu, men det har varit värt det. Jag har skrattat så jag fått kramp ibland när jag (Röhm) och Stalindog raidat själva. Jag har även lyckats vara GuildMaster för det coolaste guildet på servern, vara med i ett av de störta guilden på servern, aldrig spelat alliance över lvl 20, spöat upp en lvl 70 hunter när jag var lvl 64 (jag är präst), och mycket mycket mer. Jag har haft roligt med WoW, men nu är det slut. Jag kom på mig själv vara på väg mot Interaktiv-ohälsa, jag loggade in i WoW bara för att vara inloggad! Sen kunde jag rida runt runt i Undercity utan att ha nått att göra. Det är ju inte sunt.

World of Warcraft hade känsla när det släpptes, man läste questsen och levde sig in i världen, men allt sånt har försvunnit. Det försvann såfort folk lärde sig spelet, man utnyttjade allt till max och ingen gjorde nått för bara känslans skull (jo, jag vet, en del gjorde det, inkl jag själv, men inte många!) man läste bara vad man skulle samla och vad man skulle döda. Man kämpade mot små delmål man satte upp, men när man var där så var det ett nytt mål, man blev aldrig nöjd och det är ju exakt det som Blizzard vill. Sen denna eviga debatt PVP vs PVE. Jag blev upplärd av en gammal StarCraftklanmedlem, Mufflon (och lite Per). Det kan vara soft att lira PvE, man slipper bli dödad när som helst, men att kunna hoppa på vem som helst när man vill (nästan) är värt att dö för. Jag har svurit som attan när jag blivit nedjagad av en äcklig gnomjävel utan knäskålar som är lvl ??.

Hur jag blev av med mitt "beroende"? Ganska enkelt, jag hittade en digitaliserad version av en gammal hobby, som inte kostar pengar att spela och som kan vara minst lika engagerande. Dawn of War med sina 2 exp, Winter Assault och Dark Crusade. Känslan att bara lira när man har tid och inte betala för det är helt underbar. Det verkar som om de flesta jag spelade WoW med har slutat, vilket känns bra faktiskt.

Nu står sommaren för dörren och det är inte mycket tid kvar att träna inför Beach 2007, men jag är i min bästa form på väldigt länge! Öl och Grill, Absinth man vill! Eller nått! Med dessa ord vill jag pensionera Röhm, min trollpräst på Sunstrider Servern. Om ni undrar vad som blev av han så gick Sylvannas in i Polyandri och gifte sig med Röhm och Stalindog, sen levde de lyckliga i alla sina dar.

Här kommer lite gobitar ur fotoalbumet!

image9
Här är Röhm och fiskar, han använder en specialteknik.

image10
Här är Röhm och hans bästa vän Stalindog! De ska ut och döda gnomer.

image11
Här står Röhm och vaktar flaggan vid Gruvan i AB.

image12
Här fångar en Paparazi Röhm och Stalindog på semester!

image13
Här är en man Röhm raggat upp, Drekk´thar tror jag han hette!?

Snipp snapp slut, så var sagan slut!

/Olle

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oh noes, ingen Olle kvar i wow.. =(

2007-04-03 @ 21:24:07
Postat av: Shazbot

Så sant som det är sagt! Men jag är glad Jenny! Så var inte ledsen! Numera får vi snacka TS fast i olika spel! När ni skriker FOR THE HORDE! Skriker jag FOR THE EMPEROR!

2007-04-03 @ 21:45:03
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Per

Hehe, detta tar mig tillbaka till starcraft-tiden lite. Då kunde man titt som tätt läsa liknande inlägg på forumen. "Jag lägger av, ska inte spela mer" osv osv. Många personer skrev 4-5 såna inlägg med några månader mellan varje =D
Med andra ord blev det sällan punkt när punkt sattes.
Men jag tror på dig olle, det blir inge mer wow nu. Men till stor det är det ju för att, som sagt, nästan alla andra slutat spela. Så kände jag när jag lade av. Den "sociala" biten var ju det roligaste.
Nu får ni logga in i #wtfnigga på quakenet om ni vill chatta!

2007-04-04 @ 16:23:40
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Anonym

Inte alla, jag och P. har absolut inget liv. Peter har blivit raidledare och jag flirtar med tjejerna i guildet, mest för att ha någon att prata med. Så vi fortsätter med wow.

2007-04-04 @ 19:21:06
Postat av: Ican

Jag tror inte jag kans sluta. Nånsin.

2007-04-05 @ 01:39:09
Postat av: Shazbot

Jag glädjer mig åt peters WoWKarriär, för jag tänker att det är min förtjänst att han är i ENDGAME över huvudtaget!! :) Hoppas ni har det bra i Skövde mina vänner! Tomt här. ;/

2007-04-05 @ 08:07:35
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Jenny

Ja, han är glad över att du fick in honom. :D han trivs bra.
Jag känner att jag skulle kunna sluta. Jag har ibland uppehåll ett par veckor när jag pluggar mycket, just nu har jag knappt spelat alls. Bara ett par bg när jag är trött på att plugga.
Men det är lite ensamt här, vi känner ju inte en själ i Skövde, så det sociala i spelet är ganska skönt att ha.

2007-04-05 @ 12:29:07
Postat av: Jenny

Hehe, Peter sa just:
"Jävla olle, det är hans fel att jag träffade dig och blev med i endgame. Jag har honom att tacka för mycket."
Och tio sekunder senare:
"Oj, samställde jag vårt förhållande med mitt spelande i Endgame? Fast det är ju sant."

Peter får för lite stryk tror jag.

2007-04-05 @ 12:32:07
Postat av: Shazbot

Allt bra i ditt liv Peter har du tack vare mig! tänk på det! ;)

2007-04-05 @ 15:23:16
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Jenny

Och det är ditt fel att jag har en man som använder mig till raidsekreterare, jämför mig med Endgame och dessutom jämförde mig med en bil häromdagen. ;)
"Ja men du vet, det är som en gammal bil, det kanske inte funkar som den ska men när man har haft den länge blir man jävligt bra på den."

2007-04-05 @ 16:48:37
Postat av: Shazbot

Sant, men man får ta det onda med det goda! :) Jag tyckte det bästa ändå var när han jämförde dig med en Pansarvagn ;)

2007-04-06 @ 09:43:32
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Jenny

Glöm inte när han för första gången sa att han älskade mig, och tog tillbaka det genast. :)

Peter, love of my life.

2007-04-06 @ 12:19:16
Postat av: Mufflon

Ja, peter är en jäkligt bra människa öht, det var därför jag föll för honom. Han är fin som fan också.

2007-04-06 @ 23:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0