Projekt: FALLOUT-VAN 2007

Nu har den kommit! Ingen har den utom vi... snart! Låt mig presentera ett nytt projekt: Fallout-van 2007! Iden kom flygande till oss av en slump. Jag och Linus har länge funderat över ett coolt projekt att starta och eftersom vi båda är inbitna "FalloutVärlden"fans så fick vi en brilliant ide! Vi ska modifiera en gammal van till en "äkta" fallout-van!
Det tog inte länge innan en annan av våra kompisar nappade på iden, så nu är Lange också med. ;)
Eftersom all metal i falloutvärlden är rostig kan man på nått sätt inte misslyckas. Det enda som kan ställa till de ordentligt är om vi inte hittar någonstans att vara och slakta vanen. Men vi har planer! Ett ytterliggare problem är om vi vill kunna köra den på vägen lagligt så måste vi se till att den fyller vissa kriterier för att kunna besiktigas. Men det jobbar jag på, jag har öppnat en dialog med Vägverket och Bilprovningen, så se ska skicka kriterier för ett hemmabygge.

Nu tänker ju du, why do this? This is stupid, I hate you Shazbot, I hope you die in the holocaust! MEN, tänk sen när Bushadministationen har bombat sönder jorden och vi måste börja om på nytt! Sticks and Stones! Då kommer ni komma till oss och vilja åka våran van! Då ska vi skratta åt er och sen råna er.

Eftersom vi kan förhållandevis lite om bilar och motorer så får vi köpa en van som rullar från början och ha den som bas. Så jag har gjort ett utkast i paint på hur jag tänker mig den se ut (fast finare då såklart). Min vän som är professionell digitalmålare sa till mig att man inte fick göra en skiss i Photoshop, det var tvunget att vara paint! Så det var bara att lyda! Så enjoy!

Om ni vill skänka pengar eller gamla bildelar så går det bra att maila mig! ;)



image14

/Olle

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Jag tipsade förvisso linus om att bygga en stridsvagn, men detta verkar skitjobbigt. Räcker det inte med att göra en fallout-gräsklippare eller nåt?

2007-04-06 @ 12:10:19
Postat av: Shazbot

Ahhh, Tomas, du är bara rädd att du inte ska få hänga med oss för vi ska meka bil hela tiden! Men det har vi tänkt på, du och per ska sitta i BadebBadenstolar och dricka brusdryck och säga hur vi ska göra! Hur låter det?

2007-04-06 @ 14:39:50
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Per

Ja den där stridsvagnen är ett annat, orelaterat, projekt. Detta är the real shit.

Hade det inte varit skitkul att se hur lange, olle och linus försöker mecka med en van? Haha, jag skrattar redan.
Dessutom var skissen otroligt fin!

2007-04-06 @ 15:06:39
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Jag skulle jättegärna sitta och säga till er hur ni ska göra, men jag är tämligen säker på att ni inte skulle lyda.

2007-04-06 @ 23:43:52
Postat av: Shazbot

Men det är ju inte det som är det viktigaste! Det viktigaste är ju att du säger vad vi ska göra. Sen om vi gör det eller ej är ju mindre viktigt ! :D

2007-04-07 @ 12:50:21
URL: http://shazbot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0