Rättelse.

Jag vill kommentera mitt eget inlägg. Efter en diskusion med min vän Per igår insåg jag ju att jag inte alls vill att USA ska gå ut ur IRAK. Eller jo, det vill jag, men de ska fan städa efter sig.
Det jag egentligen vill är att de aldrig skulle gått in där, speciellt inte på de grunderna.

Tittade på "Sum of all Fears" för andra gången för några dagar sen. Där säger Morgan Freeman något bra:

"Im not worried about someone who has over 200 nuclear missiles, im worried about the guy who has one!"

/Olle

Kommentarer
Postat av: jenny

Jag håller med. Hela situationen är så infekterar och fruktansvärd att jag faktiskt inte vet vad jag tycker USA borde göra. Reda upp röran och ge sig av, men det är ju lättare sagt än gjort. :(

Det enda jag är helt säker på, är att dom borde inte gett sig in i från första början, och att någon borde ställa som till svars för att dom gjorde det i någon rättslig instans.

2007-04-19 @ 13:57:38
Postat av: Per

Det värsta är ju att så jävla många länder ställde sig bakom usas krig. Som Sverige till exempel.
Så vitt jag minns var det enbart v och mp, av riksdagspartierna, som tog ställning mot krig.
Helt otroligt hur krigssugna folk är när det verkligen kommer till kritan och man lyckats skrämma upp dem med lite propaganda.
Man tycker att någon gång borde man lära sig av historien, men det funkar visst inte så.

2007-04-19 @ 17:15:29
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Shazbot

Det är verkligen så. Rädsla är ett otäckt verktyg. Håller man folk rädda kommer de konsumera nått så otroligt. Sen orkar/vågar folk inte skaffa egna åsikter.

2007-04-19 @ 17:36:10
URL: http://shazbot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0