Miljön

Idag skulle jag vilja slå ett slag för miljön. I morse när jag vaknade och skulle gå min dagliga motionsrunda med min hund så möttes vi av ett vitt Växjö. Det kom bara på nån timme. Vi har inte haft en gnutta snö denna julen förutom idag. Alla gillar snö, speciellt hunden min, men den är 1-2 månader för sen. Väl ute i snöyran började jag och min sambo diskutera växthuseffekten och vilken påverkan den verkligen har på livet på jorden. Björnarna på Zoo hade inte gått i ide förrens nu i Januari (normalt går de i ide i oktober ungefär), hundar som börjar tappa sin vinterpäls i december pga att det aldrig blev ordetligt kallt osv. Vad händer då tex med björnarnas parningscykel? Allt kommer i större eller mindre mån att påverkas. Jag bara tycker att det kan vara värt att tänka på.

Gå till din nästa destination, ta inte bilen.

/Olle

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår precis. Får lite ont i hjärtat varje gång vi kör mellan Växjö och hemma nu. Vi har kört så otroligt mycket, jag mår nästan illa av att tänka på det. Slöseri med resurser är vad det är. :/

Kram förresten. :D

2007-01-22 @ 18:59:03
Postat av: Olle

Men det är värt mycket att upprätthålla relationer. Det är ju folk som alltid tar bilen som är de riktiga bovarna, det är ju inte ni. ;)

2007-01-23 @ 11:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0