Världens sämsta?

... jag tror nästan det. President George W. Bush under 30% av befolkningen bakom sig när han styr ett av världens mäktigaste länder. Om 2år är det dags för nytt val och jag hoppas verkligen att varken han eller någon som är som han blir vald igen. Wolfgang Hansson skriver idag en mycket bra Bush kritisk artikel på aftonbladet.se. Men Bush har också lyckats med nått som ingen annan president lyckats med i USA. Han hade 90% av befolkningen bakom sig under en viss tid. Gissa när? exakt... Direkt efter 11:e september. Det var ju inte ens hans förtjänst! Han kunde sagt vad som helst just då, för USAs fiende hade tydligt fått ett ansikte och folket stod enat. Tur i oturen på nått sätt. Efter att Usama slapp undan i Tora Bora har hans stödsiffror bara sjunkit. I Mars 2006 har Irakkriget varat i 3 år... Bush deklarerade seger 2003, I Maj. Nu är det på gång mot år 4 och nu vill han skicka ytterliggare 10 000 soldater till Irak.
Det är ok att inte vara bra på allt, men vad jag har läst om George W. Bush så har han ju inte lyckats med någonting i sitt liv. Han har bara kommit undan pga sin pappa och hans pappas vänner.

I artikeln nämns också att Bush har lånat mer pengar än alla de 45 presidenterna som regerat innan han själv tillsammans! Jag har nästan svårt att föreställa mig själv hur mycket pengar det är.

Måtte de få en president nästan gång som förespråkar förhandlingar, stärkta relationer mellan länder, öppenhet, mänskliga rättigheter och som kan begrava attityden "USA ÄR BÄST, STÖRST OCH VACKRAST!"

Artikeln finns här

/Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0