Spelet som aldrig skulle blivit film.

Vi har sett många spel som man kan tycka aldrig skulle blivit film, men idag såg jag den som allra minst skulle blivit det (än så länge). Men låt oss gå tillbaka lite i tiden och se vad som hände.

En dag vaknade Cory Yuen upp och tänkte, shit, jag måste göra en film om spelet Dead or Alive. Jag menar, jag är en fin kille som kan göra skitbra film, jag har ju tom varit med och hjälp till att göra X-men och Kiss of the Dragon, jag är grym! Sen ringde Cory upp sina vänner Jeremy Bolt, Paul W.S Anderson och Robert Kulzer. Cory tyckte, ni kan väl vara med och producera min nya film DOA? JAVISST sa de tre, vi har ju gjort filmer som bla alla Resident Evil filmerna och vi har signat upp för att även göra Castlevania, Driver och Spy Hunter 2008. Men Cory var inte nöjd, vi måste ha en skitbra story med, jag vet! Jag har hört om en kille som heter J.F Lawton som skrivit Under belägring 1&2 (med Steven Segal), Cannibal Women in the Avocado Jungle of Death, OCH sist men inte minst har han även skrivit TVserien V.I.P med Pamela Anderson Lee i huvudrollen! Cory var övertygad om att denne omtalade man skulle skriva en utmärkt story till DOA, filmen.

Med detta sagt kan ni ju tänka er hur bra jag tyckte filmen var. Filmen var jättedålig. Ni vet de gamla mortal kombatfilmerna? Tänk er dem, fast med en sjuhelvetes mycket högre budget. Så är den.

Kort handlar filmen om att alla slagskämpar blir inbjudna till DOAturneringen som anordnas av superskurken. Superskurken injecerar nån liten liten robot i kämparna som kopierar deras fightingstil och sedan för han över deras fightingstilar till sig själv, genom ett par MAGISKA SOLGLASÖGON! Det är sant. Fullt logiskt.

Jag dissade filmen tyst för mig själv oavbrutet tills jag började titta på den för vad den faktiskt var. Männen som gjort den (för jag tror inte att nån kvinna vill vara med att göra denna film, bara spela i den) har iaf fattat att de inte kunde göra denna filmen seriös. De har varit väldigt "true" till spelet. Som i spelen är det många "snygga" scener, men inte en enda bra scen. Det är inte en enda droppe blod genom hela filmen, även om de hugger ner folk med katanas till höger och vänster, men det saknade jag inte heller, det är ju DOA, och DOA är blodfritt. De spelade tom volleyboll i filmen, precis som i DOA: BeachVolleyBall. Detta innbär ju självklart mycket naken hud och det fanns det gott om, men ist för att satsa på att hetsa uppsmå pojkar så hade lagt upp det ett humoristiskt och hyfsat smakfullt sätt. Vilket förvånade mig mycket, men även detta sätt lär hetsa de små liven :)

De flesta karaktärerna var inte ens lika heller, Bayman spelas av en Derek Boyer och det enda som gjorde att man kände igen "Bayman" var på hans klassiska flytväst. Kasumi spelas av Devon Aoki som inte heller är alls lik. De enda som var lika var Zack, Tina och Ayane. Jag vet att det är svårt att se ut som en animefigur, men de har lyckats ganska bra på Ayane, utan att göra hennes ögon stor som pingpongbollar :D

image59

För att sammanfatta filmen så var den kass. Vill man se fina scener kan man titta på Hero eller nån annan liknande film ist. Jag tycker att alla inbitna DOA fans ska se filmen, men jag höjer ett varningens finger... den är kass :D Inte ens Hayabusa eller Hayate var ninjor i filmen, det var en enorm besvikelse. :(

image58
Zzzz...

/Olle

Kommentarer
Postat av: Osto

haha nu har du sett den! Nu slipper vi andra. Tack så mycket =D

2007-07-31 @ 13:56:56
URL: http://osto.blogg.se
Postat av: Shazbot

Säg vad du vill, men jag vet att du med kommer se den :D

2007-07-31 @ 14:46:20
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Dase

Va? En film baserad på ett fightingspel som inte är bra? Whaaaat??!??!!?

2007-08-02 @ 08:20:48
Postat av: Anonym

Skit samma om den är dålig.. Holly Valance är ju med! I'm going to see it!

2007-08-04 @ 17:35:26
URL: http://Barnokk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0