En bra, en rolig...

För några dagar sen, efter att ha läst i mina ninjaböcker, kom jag på att jag var tvungen att se Batman Begins igen. Där fanns ju massor av tuffa ninjor och en organisation som hette League of Shadows. Mycket tuffare än det blir det inte. Jag sa till mig själv att Batman begins var så jävla dålig när jag såg den första gången och att andra gången jag skulle se den nog vara ännu sämre. Till min stora förvåning tyckte jag filmen var riktigt bra denna gången! Jag vet inte riktigt vad jag tänkte första gången jag såg den... Christian Bale, som spelar batman, är riktigt bra. Han är lite asocial, som Bruce Wayne är, när han inte spelar för att folk inte ska fatta att han är Batman. Han är inte någon favoritskådis direkt, men ändå vettig. De enda andra filmerna jag sett med honom är American Psycho, Shaft och Equilibrium.
Nu var jag ju bara tvungen att se den nya batman filmen, The Dark Knight. Jag hade ju hört att han som spelade Jokern hade dött. Men jag tittade på filmen innan jag kollade vem det var som spelade Jokern. Men Gdamn! säger jag bara. Jag hade aldrig gissat att det var Heath Ledger! Han var ju helt klockren som jokern! Sättet de hade löst han "smikning" är också helt underbart, ett stort ärr fick vara hans glada mun, som hans pappa hade skurit upp åt honom. Så jävla ball. Filmen the Dark Knight var en mycket bra film, och när jag säger det jämför jag den med alla andra "tecknade hjältar" som blivit film. Spiderman, The Hulk, Iron Man, The Punisher, Superman, X-men osv... Batmanfilmerna är utan tvekan den bästa av alla i denna genre, enligt mig. Spiderman var (även om han är den tuffaste av alla maskerade hjältar) så jävla silly, The Hulk ska vi inte ens snacka om, X-men är tuffa! ... men inte i filmerna. The Punisher var "true" på nått sätt, men ändå kass. Men visst, Batman har sina svackor den med, tex när han kör upp sin motorcykel på en vägg och vänder den om, eller hur han rent av flyger med "mantel" osv... och hade det inte varit för Heaths insats son jokern hade den inte varit lika bra heller.

Sen nu precis innan jag skrev detta inlägg, tittade jag på Rambo IV. Gah, det skulle jag inte gjort. Jag tycker fan Sylvester Stallone skulle gå ur tiden ist för Heath. Näe, det var taskigt sagt, för Sylvester är faktiskt en mycket bättre skådis än han får cred för. Men han skulle inte spelat i en ny Rambofilm, och framförallt, han skulle inte skrivit den själv!! Det är bra en massa slakt hela tiden, och inte bara av onda burmeser, utan även barn/spädbarn och kvinnor (fast inte av Rambo då). Man sticker ner små barn med bajonetter, kastar spädbarn i eldar, stampar barn i ansiktet... ja, listan kan göras lång. Och allt för att man ska kunna heja fram Rambo på slutet när han skjuter sönder (inte ner, utan sönder) onda burmeseri hundratals! Sen kommer hjältemusiken till sitt klimax när han sticker ner den onda superskurken med sin kniv i slutet. Här blev jag också lite förvånad, det blev lixom inte någon slutfajt med bossen, utan Rambo bara fegcampade bakom ett träd och hoppade fram och skar av bossen på mitten typ. Men det ligger säkert nått moraliskt i detta, att hjärnan bakom allt det onda är en klen tönt... eller nått...

Det var allt från filmens värld detta inlägg.

Annars är allt lungt, är ledig några dagar nu och Cain är hos Åsa i Götet. Vi bastade idag... man kan tycka att vi är lite dumma i huvet som bastar när det är typ 30 grader ute, men så jävla hardcore är vi. Vi diskuterade Magic, och att vi en gång för alla måste avgöra vem som är starkast, detta kan bara avgöras genom att alla gör den absolut bästa leken man kan, inte den roligaste, utan den bästa leken man kan komma på för att vinna. Sen kör vi en turnering och avgör vem som är bäst. Per controlmagicar och couterspellar allt, Linus anfaller med sina 34/34 wurms, Tomas kastar goblins på allt, Danne Hasterushar ut en, Dase terrorar allt, jag ger mig 68 liv varje runda och har 1/1or son blir 4/4 med first strike, Lange kommer med sina modular artifacts i hundatals. Det kan nästan bli lite kul... även om det inte låter kul kan vi väl iaf testa. Jag, Tomas och Linus är iaf sugna på att testa. Vad säger ni andra?

Nu ska jag lyssna på Wheel of Time, och sen sova!
Gonatt kära läsare!



/Olle

Kommentarer
Postat av: Per

Hmm, jag har väldigt svårt att räkna ut vad min bästa lek skulle bli. En blå counter/control-lek skulle till exempel inte ha ngn chans mot en goblin-lek. Å andra sidan verkar det inte finnas mycket jag kan göra för att vinna mot en goblinlek oavsett vad jag spelar med för kort :P

Men jag är ju inte den som är den, så visst skulle jag kunna tänka mig att testa något sådant.

2008-07-28 @ 00:42:41
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Per

Oh förresten, rambo 4 ägde ju! Videovåld är vackert!

2008-07-28 @ 00:43:20
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Luzze

Christian Bale har huvudrollen i The Machinist också. Den är skitbra. Alla jag har pratat med rådissar den, men de har fel.

Han var även med i Empire of The Sun (tror jag den heter) när han var ett spädbarn (eller iaf en liten, liten pojke). John Malkovich var däremot vuxen redan på den tiden. Jag tror han har stannat i växten faktiskt, den farbrorn...eller så är han en alien. Nåt är sjukt iaf...

2008-07-28 @ 18:57:54
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Luzze

[edit]

Insåg nyss att det ovan nämnda kan misstolkas.

'Alien' menas såklart inte som en alien-alien, utan bara som en allmän utomjording av rang.

2008-07-28 @ 18:59:32
URL: http://luzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0