Your story makes...

...my heart heavy and prostate weak, my bladder is full to burst!

Osto inspirerade mig till att berätta om min semester. Men jag sammanfattar en hel vecka i ett inlägg. Jag är nu inne på vecka nummer 2 av min 2 veckors lång semester. Förra veckan åkte jag upp till Skövde och hälsade på Dase. Kom upp på söndagen kl 20:00 efter 2½ timmar jävla bilkörande i ösregn, och då menar jag inte regn där man säger: "Oj vad det regnar!" utan nu var det så att folk körde 50 på 90väg och hastighet nummer 2 vindrutetorkarna var som hastighet nummer 1 för det var så mycket vatten. När jag väl kom fram softade vi som tusan i flera dagar och kollade på UFC och spelade Age of Conan, Company of Heroes och Dawn of War. Vi började titta på UFC 28 typ och sen fram till 38 eller nått sånt. En match jag såg fram emot som fan var Randy Couture mot Vitor Belfort, 30 sec in i matchen slår Vitor Randy på ögat så det börjar blöda som fan och Randy ser ingenting på det ögat och matchen bryts... vilket antiklimax det blev. Men när det sedan var dax för rematch blev det inte så jävla bra som jag hoppats ändå. Randy boxade på Vitor i 5 ronder och vann. Det såg inte ens ut som att Vitor försökte kriga.
På fredagen åkte vi hem till Växjö, jag tog med mig Peter hit så hängde vi här lite till, Spelade MTG med Tomas, försökte sova samtidigt som vi tittade på Rovdjuret 2, inte så lätt som man kan tro. Fan vad mycket billiga skrämselknep den filmen är full av :D
Nu är jag inne på vecka nummer 2 och det börjar fint med lite träning, både för mig och Greta, sen en tripp ner till stan för att fixa lite.

Jag fick besked om att jag kom in på sjuksköterskeprogrammet! Wiii! Men just som det såg så himla ljust ut, kom min högsta chef och frågade mig om jag ville bli ergonomiansvarig för systembolaget i vår region. De har en ergonomiansvarig i Göteborgsregionan, och det funkar mycket bra tydligen, så nu ville hon att jag skulle vara det för vår region. Det skulle innebära att jag får åka på en utbildning hos Previa och sen åka runt bland alla systembolag i regionen och utbilda om ergonomi och sånt. Låter ju jättespännande, men jag vet inget om anställningsform eller lön ännu, vi snackade bara som hastigast innan hon gick på 4v semester. Vi ska ha möte när hon kommer tillbaka Men det får allt lov att vara nått himla bra kontrakt för att jag inte ska läsa till sjuksköterska. Den som lever får se...


Master Tang!                                               Master Pain aka Betty!

/Olle

Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis! ja både till jobberbjudandet och till att du kom in på utbildningen! Måste känans skönt att vara lite eftertraktad ;P

2008-07-14 @ 18:19:10
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: Shazbot

tack så mycket ida!! ja det känns skönt!

2008-07-16 @ 09:20:48
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0