Hejdukar sökes!

Ledig! Ledig! på en fredag! Jag kan inte ens komma ihåg när det senast hände mig senj ag började på systemet. Men nu hände det iallafall och det kunde ju inte inträffa på en bättre dag. Idag tänkte jag blogga om en massa små saker, massa saker som inte räcker till ett blogginlägg i sig självt. Så jag tar alla saker och hostar upp dem i ett enda inlägg! I are smartest guy.
Först vill jag blogga om sakersom gör mig otroligt förbannad. Det är nästan så att jag tappar besinningen, det här är inga stora världsproblem utan små saker som gör mig skitsur! WAAAH!!

1. När jag sitter i kassan på jobbet! Folk är så jävla otrevliga! och vissa är så trevliga så det nästan gör ont. Folk kan inte ställa varorna med streckkoden rätt, folk plockar upp kassar och slänger dem på mina händer när jag arbetar ELLER slänger dem på "laserstrålen" som gör att kassabandet stannar när en vara kommer dit. Vilket leder till att bandet fortsätter och saker och ting ramlar, sen tittar de på mig som att jag är kass. Man har sådan jävla lust att svära en ed om han/hon inte kommer vakna nästa morgon, men det kan man ju inte göra. Gotta keep a happy face! Happy! Då får man istället gå ut på lagret och göra the happy dance. Den går ut på att man dansar som Carlton i Fresh Prince i Bel Air fast inte lika snabbt och sjunger högt: "Im doin the happy dance, im doin the happy dance."
2. Folk som kör fort på gårdsgator! Fy faaan. Vårt hus ligger på en av två "gårdsgator" i Växjö. De har en speciell skylt och lagen säger att man inte får köra fortare än folk går på den. Dvs ca 7km/h. Men det gör inte folk, folk som kör som tokiga här utanför. Varje gång jag ser en som kör fort och närmar sig där jag ska gå över skyndar jag mig ut mitt i gatan och sen går jag extra sakta över så de måste bromsa hårt. Jag måste vara så jävla irriterande, men det skiter jag fullständigt i. Och ibland när jag skyndar mig mot mitten av gatan ökar folk hastigheten så de ska hinna föra. En gång var det jävligt nära en olycka, men det är ju ingen som vågar säga till mig för de VET att de gjort fel. Jävla miffon. Min puls ökar bara jag skriver om det! GRR!
Nu kommer jag inte på mer saker bara för det. ;)

*här skulle det vara en bild på en gårdsgata skylt, men bloggsidan muppar sig så det går inte!*

Över till saker som är roliga istället.
Lyssnade nyss på, vad jag tror, är det roligaste Pang Prego Programmet ever! Jag kan verkligen rekomendera det till er trogna läsare. Har ni aldrig lyssnat på Pang Prego innan, så gör det! Ni kommer inte bli besvikna, en gäng killar och tjejer som måste ha världens bästa jobb. I detta program snackar de bla om vad som skulle hänt om Nudismen tog över tyskland på 30talet ist för Nazismen. Man skulle kunna tänka sig att man sa:  "VA! Har du hatt din jävel! In med dig i tåget!" man pratar vidare om vad som skulle hända om Saruman och Sauron flyttade ihop och även om hur himla promiskuöst Ankeborg är. Att Kajsa och Kalles förhållande är väldigt öppet, Kajsa ligger ju ganska ofta med Alexander Lucas och ofta efter han har vunnit pengar på lotto. Musse är trans och att långben som är hund, har Pluto i koppel! How crazy is that! Saker som jag aldrig tänkt på iaf :) Ni kan ladda ner programmet jag pratar om här.

Jag har ju blivit gudfader också! Och eftersom detta är min blogg så är det faktiskt det viktigaste, att Emelie och Linus har blivit föräldrar är inte lika viktigt. De har en egen blogg fan! ;) Men som sagt, min guddotter Maya Elvira Ninja har en egen blogg som ni såklart måste besöka. Fixar en länk i bloggen med. Så nu söker jag hejdukar! Skicka ansökan till [email protected] och skriv vad dina egenskaper är, vilka vapen du föredrar och vilket alias du vill ha, så postar jag ansökningarna i min blogg! Eftersom jag har lovat att "vår" familj ska bli den största och mäktigaste familjen så har vi lite jobb framför oss. jag vil inte direkt sätta mig på kant med "Den första gudfadern" i skövde. Så jag tänkte föreslå en ev allians. Tjänster och gentjänster ni vet.

Nu ska jag ta hand om min dotter. Alltså Greta. Vi ska åka till farmor och farfar och bada vattenslang. Its the best I tell you! Jag tror jag ställer in våra bastukvällar from nu med. Timmy kom inte ens med nyckeln sist för hon tyckte att inte en enda vettig människa vill sätta sig i en bastu i den här värmen, på ett sätt hade hon rätt. jag föreslår att vi bestämmer om vi vill basta eller inte ist så bokar vi den då. Annars får vi ta upp ett fast bastuschema til hösten.

/Olle

Kommentarer
Postat av: Don Bacon

Vi säger så här...om du inte försöker muskla dig in i mitt kvarter försöker jag inte muskla mig in i ditt. Sen kan vi säkert göra nån skumraskaffär lite då och då, det är ju alltid trevligt.

2008-05-09 @ 11:57:51
Postat av: Per

Om du har ett problem, som ingen annan kan lösa, och om du kan hitta dem, så kan du anlita Cobra Battle Team! Jag har hört att de kan karate. Det är skitfarligt.

Och visst kan man bli totalt jävla tokig på folk när man sitter i kassa och de inte vet hur man handlar eller bara beter sig som as i största allmänhet.

2008-05-09 @ 15:53:19
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Ja, jag har hört mycket bra om Cobra Battle Team. Bättre goons än så blir svåra att hitta. Andra beryktade hejdukar är de skurkiga motorcyklisterna från GI Joe (en av dem borstar tänderna med kola istället för tandkräm, läste jag när jag var liten), och förstås Bebop & Rocksteady.

2008-05-11 @ 09:16:55
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Ican

Jag som trodde att folk blev gladare under sommarhalvåret? fast detkanske bara gäller på mitt jobb, iochmed att de redan är förfriskade när de kommer in ;) Service is the shit. Wanna borrow my gun?

2008-05-11 @ 10:49:16
URL: http://icans.blogg.se
Postat av: Luzze

Jag känner igen det där med att gå skitsakta på gågator och liknande... ;-)

2008-06-02 @ 12:58:41
URL: http://luzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0