Olle träffar depressionen, och Tomas.

Idag mötte jag Depression. Jag har hört om depression, jag har sett intervjuer med folk som berättar hur depremerade de är, men idag fick jag stirra depressionen i vitögat. Här följer min berättelse om när jag träffade Tomas.

Min dag började kl 06:00, jag vaknade av att klockan ringde. Mitt högra öga värkta som fan. Jag har nog sovit på det. Det känns typ som om det är för stort för ögonhålan. Är ännu inte bra.
Jag gick upp och åt frukost med min underbara sambo, gick ut med hunden och körde sambon till jobbet.
När jag sedan satt vid datorn och slöade fick jag ett mess av Lange. Det löd: "Fika på Tuvan! :)"
Det är klart! Det är ju måndag, då fikar jag alltid med Lange och Tomas på Tuvan! Men denna dagen skulle bli annorlunda. Jag gick till tuvan 11:50 för vi tänkte ta ett utebord innan alla andra lunchslynor hoggar dem. Men idag var vädret kasst så det var ingen som ville sitta ute, inte ens vi. Så jag satte mig inne.
12:00 kom tomas, men nått stog inte rätt till. Tomas var deprimerad!
Lange kom och sa nått för att lyfta upp Tomas lite. Han sa: "Hela min jävla värld har rasat samman!" "Min mattelärare sa att min tolkning av en funktion var fel!"

image114
Langes nyheter lyfte inte upp Tomas...

Vi snackade vidare och Tomas fortsatte sucka högt. Vi kom sedan på en lysande ide, vi skulle ju äta och fika och dricka kaffe nu, då kommer vi bli glada och pigga. Vi började dricka kaffe, den gick ner 2 koppar... 3 koppar, 4, 5 koppar! Tyvärr så blev enda skillnades på den djupt deprimerade Tomas bara att han stack ut tungan med jämna mellanrum och gjorde fisljud och nån gång la han huvudet i blomkrukan. MEN KOM IGEN NU TOMAS! sa jag och Lange.

image115
Men förjäves...

image116
Stackars, stackars Tomas...

-- the end --

Tur att jag har mitt jävla företag att sysselsätta mig med, annars hade jag verkligen inte gjort någonting idag :D

/Olle



Kommentarer
Postat av: Mufflon

Bitter, nattsvart depression! Jag är som en tragisk clown, glad på utsidan med ledsen på insidan. Det kan man se på den sista bilden, där jag bevisligen gråter fastän jag ler.

2008-05-12 @ 23:00:26
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Shazbot

Ja, det var hemskt att se Tomas, jag blev riktigt rädd. Jag hoppas att din depression har gått över tills idag iallafall. Jag har ju en film också, men googlevideo tyckte inte den skulle funka. Du vet att jag alltid finns om du vill prata. ;)

2008-05-13 @ 08:36:50
URL: http://shazbot.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0