Carl Bildt ligger med den stora satan i väst!!

Igår tittade jag på Tv4morgon, och till min glädje handlade det om en av de ubåtskränkningar som skett i svenska vatten. I och med att jag inte kom ihåg exakt vilken det var, OCH att nästan alla har skett inom Ronald Reagans ämbetsperiod, så ska jag ändå försöka få ihop någorlunda vettigt blogginlägg. Wikipedia berättar om lite olika kränkningar av Svenska vatten som skett av utlänska ubåtar. Mest ryska och polska. 1981(tror jag) plockade marinen upp signaler från vad de trodde var en rysk ubåt, detta meddelandes till ubåtskommisionen där Carl Bildt hade en framträdande roll. Ubåtskommisionen presenterade för regeringen sk bevis för att Sovjetiska ubåtar varit inne i svenska vatten. Eftersom regeringen inte hade någon eller något att backa upp "bevisen" med var man tvungen att ta det hela på största allvar. Man inledde samtal med dåvarande Sovjet, men de ryckte bara på axlarna.

I TV4s morgonsoffa (idag) satt Lennath Bodstörm , en socialdemokratisk politiker som varit engagerad som fackföreningsman och ambasadör. Han är även pappa till Thomas Bodström. Han menade att det inte fanns tillräckligt med bevis för att det var sovjetiska ubåtar i våra vatten. Detta uppskattades inte av borgarna, man utförde en missförtroendeomröstning mot honom, vilket kostade honom jobbet. Senare (runt 2005) satte man in 5 toppforskare från danmark för att utreda det hela. De var djupt nere i ryska arkiv och letade efter bevis för att ryssarna var hos oss, utan lov. Ryssland sammarbetade till fullo. Det man upptäckte var ett Ryssland i kaos. Detta pga Ronald Reagans stenhårda politik. Under denna tiden, 1981-83, var Carl Bildt ständigt i USA på besök. Värsta bundisar!
Ryssland och USA tävlade ju om allt, och spionerade på varann så mycket det gick. De danska forskarna kom fram till följande; Det fanns ingen direkt anledning till Ryssnad att finnas i våra vatten, och det som vore mest logiskt är att det var AMERIKANSKA ubåtar... Det var just detta som Lennart Bodström berättade detta i TV idag. Helt plötsligt känns det ganska klart tycker jag.
Usa gillar inte ryssland, Ryssland gillar inte Usa. Sverige (läs Carl Bildt) är värsta kompis med USA. Usa kan smyga in ubåtar i svenska vatten för att spionera på Ryssland och bara ett fåtal personer i Sverige vet om det. Sen när våra militärer upptäcker nått drar USA fort som attan iväg och våra politiker som sköter utredningen säger: DET VAR DEN SMUTSIGA VODKALUKTANDE RYSSEN! När ubåtskommisionen presenterade rapporten för regeringen hade regeringen ingen källa som kunde backa upp denna teori. Det är ju ubåtskommisionen som är de som ska backa upp sånt här. De var ju tvunga att ta det på allvar. Den svenska befolkningen tycker Ryssen nu är ännu otäckare som tom kör in ubåtar i våra vatten för att smyga på oss, och Usa står bakom oss och säger. JA TITTA! RYSSEN KAN MAN INTE LITA PÅ! FY! Lennat Bodström säger att detta är en av de största vilseledande manövrarna som någonsin skett mot den svenska regeringen. Har han rätt är det ganska skrämmande. Jag tänker så här. Jag tror att ryssland spionerar på oss, klart de gör. Alla spionerar på alla, men jag tror inte de har att göra så långt in mot svenskt mark, så stort hot utgör vi inte. Inte nu, inte då. Men USA har allt att vinna på att smyga på Ryssland "från" Sverige. Jag undrar vad vi (åter igen, läs Carl Bildt) fick i utbyte? Kanske en andel i nått stort oljebolag, lite andelar i Enron? =)

Jag kanske är helt ute och cyklar och gör allt för att sätta dit Carl Bildt, eller så har jag helt rätt :) Men innan idag kände jag inte ens till Lennart Bodström och att han hade röstats bort fårn sitt jobb.


Ubåt!

/Olle

Kommentarer
Postat av: Shazbot

Jag som trodde mitt inlägg skulle skapa skitmycket debatt...

2008-05-24 @ 17:41:56
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Chiquita

Höll inte alls med förän jag såg Uppdrag Gransknings avsnitt från 03okt-07 på SVT Play om just bristerna i ubåtskommissionens rapport. Nu är jag helt övertygad om att det var våra fördrivna i väst som än en gång hade svårt att avgöra vilken sida av Atlanten deras trupper hör hemma på.

2008-05-25 @ 23:25:39
Postat av: Mufflon

Själv tror jag inte på ubåtar, jag tycker hela idén är fullständigt orimlig. Båtar UNDER vattnet?



Jag har aldrig sett en ubåt, jag känner ingen som sett en ubåt, och jag känner inte en som känner en som sett en ubåt. Hur ska jag då kunna tro på dem?

2008-05-26 @ 16:27:45
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Jag tror vi kan enas om att eftersom ubåtar åker under vattnet så måste det vara, lixom potatis, ett verk av djävulen! Dvs komma från USA!

2008-05-26 @ 19:50:11
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Osto

Kommer han den där Satan från USA? Eller har han verkstäder i USA? Eller hur fungerar det? Outsourcing from Hell? Det var som attan. Ja man lär sig något varje dag.

2008-05-26 @ 20:21:34
Postat av: Mufflon

Ja olle, det kan vi nog slå fast. Jävla satan!

2008-05-27 @ 09:08:03
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Ja typ Danne. En vän till mig sa en gång: Satans största verk var att övertyga människan att han inte fanns... Sa jag att hon var med i Jehovas Vittnen? =) Jävla satan, han är så jävla listig. Potatis, Ubåtar... vad kommer härnäst? Bilar med vingar som flyger? Nej tack Satan! Rör inte min kompis!!

2008-05-27 @ 16:04:08
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Per

Jag gillar satan. Han är ju asfrän. AVFYRA TORPEDERNA! FULL FART FRAMÅT!

2008-06-02 @ 14:27:25
URL: http://naifuzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0