Nu är SÄPO mig i hälarna...

Jag kom nyss hem ifrån biblan på campus. Jag lånade en bok för några dagar sen som hette "Diabetes hela livet", som var mer som en faktabok om hur man lever med sin diabetes. Mina förhoppningar var att jag skulle få anända den som litteratur i skolan där vi har som uppgift att välja en bok som behandlar relationen sjuksköterska -- patient. Men efter lite snack med kursansvarig så kanske det inte var det bästa bokvalet, det skulle mer vara en skönlitterär bok tydligen. Jag satt imorse och tittade igen listan av bokförslag vi fått ut. Då jag jag den! Vitt på Svart av  Ruben Gallego! En bok om Cerebal Pares i Sovjetunionen! Ahhh yeah! Kan det bli bättre? Eller ja, kanske inte var så kul för den stackaren boken handlar om. Anyways... när jag gick bland hyllorna och letade efter Lz Gallego (by the way, bibliotekskunskap är fan skitkrångligt!) hade snackade jag med John samtidigt. Jag sa högt ut alla "roliga" titlar jag hittade... Obama, Hitler, Stalin, Einstein, Olof Palme, Hitler & Stalin (i samma bok) osv ... Sen hittade jag boken "Fånge på Guantánamo". Alright tänkte jag. Den lånar jag med. Sen när jag skulle gå såg jag en stor tjock bok. "Mein Kampf" av Adolf Hitler... Damn, tänkte jag... Den har jag alltid velat läsa. Jag tar den med. När jag har lånat alla böcker (i en maskin) och är på väg ut, går larmet i dörren... EH, pinsamt tänkte jag och gick sakta in igen. En bibliotikarie kommer fram till mig och jag säger skämtsamt: "OJOJ nu har jag snott nått!" Haha skrattar hon och säger: "har du lånekvittot för böckerna?" "Jadå säger jag och inser att jag ska försöka skämta bort att jag nyss lånat Mein Kampf. "Det här går väl direkt till SÄPO antar jag...?" säger jag med min skämtsammaste röst..." Ha, ja säger hon, har du legitimation?" Men hon skojade bara och sen gick allt bra :) Men tom hon la Mein Kampf underst av mina tre böcker och gav mig dem... :)

Jag vet inte, man kanske hade behövt vara där för att förstå... it was funny anyways.



/Olle

Kommentarer
Postat av: Shazbot

Jag har läst en bok på 200 sidor på en dag! Det har jag aldrig gjort innan. MEN FY FAN vilken hemsk bok. Stackars, stackars Ruben. Han hade inga ben eller armar och bodde på barnhem i ryssland och det enda han ville var att åka till USA där det sades att hanikappade fick en giftspruta. Det var hans högsta önskan, att komma till USA.

2008-09-19 @ 14:54:06
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Per

Hah! Jag fattar! Jag fattar! Du är nazist! Om inte annat så tror jag att säpo spanar på din blogg, och nu har de dig med allra största säkerhet i något register någonstans.



Men den där boken. Du sade även att den handlade om Cerebral Pares? Så förutom att sakna armar och ben var killen till råga på allt cp? Omg poor guy!

2008-09-19 @ 17:37:43
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Visst, han kanske saknade armar och ben och var cp-skadad, men han bodde ändå i sovjet så det var inte såå synd om honom.

2008-09-19 @ 22:53:14
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Hmmm, Ja, jag menar allt är ju frid o fröjd i sovjet! Min falout widget jag la till på min blogg blev lite stor tror jag... vad tycker ni? =)

2008-09-20 @ 12:44:25
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0