"Short" note on fallout 3...

... jag är så kluven! Nu har jag kollat på varenda film från Fallout3 jag hittat. Vissa saker talar verkligen om att detta är FALLOUT 3! En vacker, bra och värdig uppförljare till Falloutspelen. Konversationerna verkar bra och jag hoppas verkligen att det kommer bra rollspelselement här. Synd bara att de använder många voice actors från Oblivion. Mr.Burke som vill att man spränger Megaton är bla The Speaker för Dark Brotherhood i Oblivion. Omgivningarna, wasten, är väldigt stämmingsfulla it seems, stenigt, sandigt och tom små vindpustar drar förbi med div skräp.
Andra saker säger motsatsen... Jag tror fortfarande jag kommer sakna alla moraliska dilemman man ska ställas inför i falloutspel. Jag vet, jag vet, man kan vara asshole o spränga städer osv, men det är inget nytt. I 2an gör man det med stil, och BAJS! (man spränger inte hela stan iof, men bajs är det iaf!)
I flera videos skjuter de på bilvrak så det sprängs... wtf is that!? Jag vill inte ens lista alla anledningar till att ett bilvrak i öknen INTE borde ha en tank full med bensin. Mmm, nu är jag gnällig som fan och tjatar om små detaljer.

En sista sak jag inte kan kategorisera som bra eller dåligt är att det verkar så himla actionbetonat. I de gamla spelet är all action ett nödvändigt ont man måste göra för att få ta del av mer story. I 3an verkar det vara en väldigt stor del av spelet och det känns som om man spelar ett vanligt FPS i SP. Men detta kanske är ett bra avbrott om man känner sig lite trött på att snacka hela tiden, och striderna verkar jävligt snygga o coola. Bra eller dåligt, I don't know... yet.

Jag tror jag fick skriva av mig lite nu och det känns bra. Nu ska jag försöka hålla käft tills min Survival Ed. av F3 kommer från USA! Spännande, spännande!

. . .

Glott en del på Dwan of War 2 med. Jag behöver nog inte säga så mycket utan kan sammanfatta med "GDAMN"!
Hoppas verkligen att de gör en spelfilm snart! Det känns ju inte som att det kan vara så långt bort.

Nu ser jag att rubriken ljuger. Det blev inte ett short note. Det blev ett "Short" note.

Imorrn, onsdag, är det bastu här kl 18:00. Kan vi inte alla enas om att ha bastu o spelkväll varannan onsdag? När Danne har Jack har vi spelkväll, och när han inte har det har vi bastukväll?

/Olle

Kommentarer
Postat av: Osto

Angående onsdagarna funkar det ok för mig, dock önskar jag isf att folk faktiskt dyker upp och spelar spel, så det inte blir bara jag och Per som lirar SC4 för oss själva. Iofs inget illa med det, men det känns lite onödigt att schemalägga något sådant.

2008-09-02 @ 21:17:00
URL: http://osto.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Ja, men det var det som var min tanke. Att nu är vi så få kvar, så nu får folk se till att komma! (tittar på mig själv mest) :)

2008-09-02 @ 21:22:26
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Per

It's a deal!

2008-09-02 @ 21:25:59
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Ja, de exploderande bilvraken var löjliga och onödiga tycker jag, men det verkar vara senaste flugan bland action-fps'er :/. Dialogen verkar lovande så jag tror att det kan bli ett vettigt rollspel av det, bara de håller mängden actionsekvenser till en sansad nivå.

2008-09-02 @ 22:41:39
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Jef

Jag är på. Kommer ikväll och kan absolut fortsätta avsätta onsdagar till bastuklubb och spelkväll.

2008-09-03 @ 16:46:55
Postat av: Linus

Jag kommer när jag har möjlighet. Känner inte att jag har samvete att lämna Emelie och Maya ensamma varje onsdag. Jag kommer gärna på både spelkvällar och bastukvällar, men inte allihop.

2008-09-04 @ 18:08:30
Postat av: Cowboy

Dudes, det är inte fulla bensintankar som exploderar, utan tomma. Skjuter du på en full bensintank så kommer den börja läcka bränsle, skjuter du på en tom bensintank så finns det en risk att den lilla mängd bensin som funnits kvar har gett ifrån sig tillräckligt med ångor för att explodera. Dvs en övergiven bil som nån slangat hyffsat tom men där tanken fortfarande är tät borde knalla av rätt bra.



Så nu när vi rett upp det så hoppas jag alla mår bra och att ni håller bilarna och mopederna fulltankade hädanefter.

2008-09-08 @ 22:15:28
URL: http://kimpa.se
Postat av: Shazbot

Det vet jag min vän! MEN, dels så är bilen så pass kass att den består endast av rost, kanske lite plast med, samt har varit med om en kärnvapenexplosion. Så jag tycker ändå inte den borde explodera av några pistolskott! :D Men jävligt sant det där med bensintankar.

2008-09-09 @ 13:42:18
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Per

Skämt åsido, skämt åsida. Denna bilen... den är kass!

2008-09-09 @ 20:02:01
URL: http://naifuzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0