Fight for a living, fighting the world!

Jag skrev samma sak om Taidon för ett tag sen, men det tar jag tillbaka för att kunna säga det nu igen. Fan vad BJJ är roligt, och inte bara roligt, utan så jävla bra för fysiken. Hade jag varit lite annorlunda funtad hade jag lagt upp bilder på när jag spänner min överkropp :D Fan vilken skillnad på bara denna korta tid.
I lumpen var jag några gånger jävligt utmattad, jag spydde tom en gång, men det var ingenting mot vad jag var sist jag tränade. Min tränare, Martin, ville sparra med mig 3ggr i rad. Vi brukar avsluta passen med några 5min ronder. (sparra 5, vila 5 osv.) Jag fick som sagt 3 på raken och när det var ca en minut kvar av sista ronden la min kropp av. Jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Mina armar la av, och Martin lurade mig till att göra en submission på mig själv. Jag låg på min egen arm och kunde inte göra nånting. De enda musklerna som jobbade var mina ansiktsmuskler som bara drog mitt flin till en glad, glad min. Fan vad roligt det är! Jag har blåmärken, ont i vader och jag har hört min käke knaka, men fan vad roligt det är!
Detta har lett till att jag tränar som fan numera. Försöker göra något varje dag. Känns helt underbart!
För er som är det minsta nyfikna eller sugna, börja! Jag tackar Cowboy för att han övertalade mig till att börja, och nu vet jag vem som är min huvudinstruktör, även om vår klubb inte verkar bry sig så mycket om sånt. ;)


Här är mitt warriorface! Som jag bara kan göra på bänken, på mattan har jag fullt upp med annat!

/Olle

Kommentarer
Postat av: Per

Jag tycker du ska öva på att ha den minen hela tiden när du sparrar. Man ska ju ha lite pokerfejs då.

Så deppigt att jag missat så många träningar. Men nu känner jag mig nästan helt hel i kroppen, och blir sällan sjuk när det inte är vinter, så nu jävlar! Nu äre bara de där torsdagarna var 3e vecka då jag jobbar till 18 som ställer till det lite.

Känns som jag måste jobba hårt för att inte du och Linus ska dra ifrån mig ;)

2009-03-23 @ 18:21:12
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Shaz

Jag ska öva på mitt face lite. Jag testade att stöna som fan och otäckt när jag sparrade mot Tobias sist, det funkade sådär, tar mer energi än det ger mig överläge. Kanske inte stönade tillräckligt otäckt. Det är synd att du missat lite, men det har jag med. Vi får lära av varann och åka på så många lördagar vi bara kan! Då är det 3 ggr i veckan, det är ändå ganska bra tycker jag. Jag kan inte denna lördagen för jag jobbar, men varannan vill jag gärna försöka.

2009-03-23 @ 20:57:18
Postat av: Dase

Du får helt enkelt ha en tokig bånge när du sparrar, och le hela tiden, det är jävligt otäckt :)

2009-03-25 @ 09:38:34
Postat av: Mufflon

Det är nästan läskigare om han har en uppenbar tokbånge men ändå ser pissförbannad ut. Så att motståndaren verkligen tror att han ska bli våldtagen.

2009-03-25 @ 18:31:59
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Shaz

Keep it up, tillslut kommer vi ha den ultimata taktiken klar för oss! :D

2009-03-25 @ 23:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0