Så döligt så döligt....

Satte för några dagar sen upp en skylt på brevlådan som löd: "INGEN REKLAM, och ja, Trovärdigt är också reklam!" och det verkade ha effekt. Då låg vår trovärdigt på golvet ist för i brevlådan. Sen nämnde en granne som gillade vår skylt att hon hade snackat med brevbäraren. Han hade sagt att de var tvungna att lägga i dem i lådorna. Varfördå? Undrar jag... Men när vi kom ner nästa dag låg det en jävla trovärdigt ändå i vår låda. Jag blev skitsur och skulle höra av mig både till posten och kyrkan tills jag insåg att det antagligen är en skitunge som lagt i den för att jävlas. Fattar inte varför de måste hålla på att slösa papper på att lägga den i lådorna. Funderar på att gå till alla människor i vårt hus och fråga om de är intresserade av trovärdigt. Är de inte det kan vi ju sätta en stor skylt på dörren där nere där vi skriver att han inte ens behöver ta med sig dem in i huset. Kan verka som om jag går lite över gränsen, men jag blir fan förbannad.
Sen såg jag på tv imorse när jag åt frukost att visst kyrkan har tänkt om och kan tänka sig tillåta samkönade vigslar och äktenskap! Är det sant? Menar ni att kyrkan vänder kappan efter vinden? NÄHE?! Är det sant?? jag tycker iof det är bra att alla kan få gifta sig som de vill, men det ska fan aldrig ha varit något problem. Kyrkan gör vad som helst för att folk ska vara med. Bara det visar ju hur jävla ohållbara deras argument är.
Nu började jag tänka på när jag och Tomas var på en föreläsning/debatt mellan en präst och en ...kvinna? som hade någon titel. JO! Hon var skribent för nån tidning tror jag. De skulle ju iallafall battla om Gud fanns eller ej. Det låter ju som att kvinnan skulle "vinna" hur lätt som helst, men det var bland det sämst jag hört. Prästen vann, hands down. Hade jag inte varit så säker på min sak hade han lurat mig med.

/Olle

Kommentarer
Postat av: Dase

Guds existens är inte fullt lika viktig som guds betydelse. Vare sig gud existerar eller inte väljer jag att inte tjäna honom, eftersom han är ett stort jävla rövhål som inte förtjänar annat än spott och spe (vad det nu än betyder). Skulle guds eventuella existens bevisas på något sätt bör man inte tjäna eller prisa henne/honom/den/det av rena principskäl.



För enligt det urgamla axiomet kan gud inte vara både god och allsmäktig. Antingen kan gud inte, eller så vill gud inte ha en bra, vettig värld där människor har det bra etc etc. Därmed förtjänar gud inte min eller någon annans dyrkan.



Ps. Kyrkan, den är kass. Ds. :D

2009-09-07 @ 12:42:27
Postat av: Jef

Also, läs The God Delusion av Richard Dawkins. Skrämmande och underhållande läsning.

2009-09-07 @ 18:11:36
Postat av: Shazbot

Eller besök http://www.400monkeys.com/God/ om ni är osäkra. The offical god faq.

2009-09-07 @ 19:11:04
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Per

Du ska vara glad! Du har ju fått chansen! Den som jag aldrig fick. Min lilla lapp om att jag inte ville ha trovärdigt har ju funkat bra för mig. Men backupplanen var att samla alla trovärdigt jag får under en period. Sedan gå och lägga dem på golvet innanför dörren i kyrkan. Så får de jävlarna veta hur det känns! HAHA! Nu kan du göra detta!



Så mitt tips är: Ge tillbaka skiten!

2009-09-07 @ 23:02:34
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Det Peter sa! Att de öht tror på gud är illa nog, men de väljer att dyrka honom också!?? Om gud skulle existera så skulle det bara finnas ett skäl att dyrka honom, och det är av rädsla för att annars bli straffad och hamna i helvetet. Lite som att folk i diktaturer hyllar sina förtryckare, för att det helt enkelt är livsfarligt att inte göra det.



Jag är dock inte rädd för något, får jag reda på att gud existerar så dödar jag honom.

2009-09-08 @ 20:10:18
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0