Jobb, Teutofili, Resor och Massage!

För att göra er besvikna så har rubriken inte speciellt mycket att göra med det jag tänker skriva nu här. Inga hårda tyska ord iaf. Jag var tvungen att hitta på en rubrik till mitt inlägg som kommer handla om lite allt möjligt.
Jag vill inleda med att ge fet cred till Radiokanalen P3, den är helt underbar, framförallt Pangprego. Very funny shit.

Läste på texttv för några dar sen att några svenskar hade åkt fast i det förlo(r)vade landet Iran för att de festat och druckit alkohol. Så skrattade jag och Cain lite för att om man dricker alkohol där så kan man straffas med piskrapp!, böter eller fängelse :)
Men idag på P3 hörde jag på kvällspasset och de snackade just om Iran och just denna incident. Det var tydligen en fet dödsrockskonsert som polisen i Iran hade slagit till mot. Man grep typ 90 pers men nu hade alla utom arrangörerna släppts. Den äldre generationen i Iran har tydligen feta probs med kidsen och deras musik och attityd. De verkar inte alls vara intresserade av att slå sina fruar eller nått sånt alls, utan bara lyssna på dödsmetal och ha det bra, ta en öl kanske. Detta ger en ett ganska stort hopp om att regimen kommer dö ut med alla som är gamla och dåliga där, så kan de rockande kidsen ta över! Gogo Metalkids of Iran! 

Sen hörde jag nått om några fucked up kids i Sverige (detta paradis) hade överfallig en ambulans! Kommer inte ihåg vilken stad, Uppsala kanske? En ambulans hade iaf åkt ut för att hjälpa en kvinna som hade andningssvårigheter, när männen hjälpte henne, kom det 15-20 ungdomar och överföll ambulansen och sjukvårdarna! I mean cmon! Jag vet inte mer om historien, så om nån kan fylla i så vore jag glad. :) För går man på  bara det jag vet så verkar det helt cp. Om det inte var krig just där och ungdomarna ville förhindra att medicsen ressade kvinnan som slogs för det andra laget, då är det ok.

Idag var min första dag tillbaka i skolbänken, teori hela dagen. Tur att Anatomi är kul. Idag har jag lärt mig att testa rörlighet i bålen. Rotationer, Flextioner, Dorsalflextioner osv... riktigt kul.
Han inte mer än komma till jobbet så ringer Mats och vill att jag ska jobba. Men det kunde han glömma! Har min sista certifiering i helgen och tills dess är jag instängd med mina böcker.
Efter helgen ska jag starta mitt företag, kollat på lokal och allt nu. Om inte sjuksköterskelinjen ringer och säger: "Olle! Du måste läsa här, du får betalt för att läsa här" så ska jag massera på Oasen och sälja sprit om vartannat!

Sen avslutar jag med nått riktigt kul! Den 2 oktober åker jag till Maderia! Ohh yeah! jag och Cain ska åka på Spa Resort phat ass 5-stjärnigt Lyxhotell i en vecka. Det ska bli så jävla kul...!

Jag vill avsluta med ett citat från min Anatomilärare och Idol Adrian:
" Rörelse är liv!, rörelse kan också orsaka död."
 - Adrian, Naprapat

/Olle

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Jag tycker att det är helt rätt att piska hårdrockare för deras omoraliska leverne.

2007-08-07 @ 10:09:53
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Per

Förlorvade? Nu har du läst för mycket aftonbladet =D

2007-08-07 @ 11:26:53
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Shazbot

Jag läser aldrig A-bladet, bara DN. Men jag tror du fattade ändå? =)

2007-08-07 @ 12:46:34
URL: http://shazbot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0