Försvarsmakten... Underbart!

Från den 20 Januari 2003 tom 14 November 2003 gjorde jag lumpen. Det var de bästa 10 månaderna av mitt liv. Jag har haft många bra dagar i mitt liv, men inte så många sammanhängande som jag hade då. Min plutonskamrater gjorde varje dag till en skrattfest och/eller en dag fylld med adrenalin. Under min tid där inne hade vi ju även hand om bevakningen av regementet. Det var inte alltid så jättekul, men någon kom på den smarta iden att börja skriva en "plutonsdagbok", kan man nästan kalla det. Alla i plutonen fick skriva i den, saker som hände, cittat som är värda att minnas osv. Detta resulterade i ett ca 250sidor långt textdokument som nu ska tryckas till en pocket! :D
Jag vill dela med mig av alla de vansinniga saker som skedde och galna saker som sades.

VARNING! MYCKET FULT SPRÅK KAN FÖREKOMMA VARNING!

Citat av våra Befäl:

"Din långhåriga jävel, du ser ut som en tjej!"
"Rakar du inte dig tills i månn slår jag i hjäl dig!"
"Kan ni inte stoppa tillbaka honom och knulla om honom så han blir redig..."
"Ni måste vara på hugget, men ligg inom lagens gränser! Men ÖKA!"
"Fråga mindre, så lever du längre!"
"Du är inte bara dum, du är helt jävla värdelös också."
"Tror! - i min lilla värld finns bara ja eller nej!"
"Talibanställningar!"
"Det är bara jag som kan det."
"Kuken i väggen, satans helvete, var fan e dom jävla fittnycklarna!"
"Jag är jägarutbildad, jag har alltid en mugg med mig."
"Jag är stabsutbildad, jag har alltid en termos med mig!"
"7 steg vänster om 12 steg helt om täten gruppvis dubbelt till höger 12 steg framåt! MARSH!"
"Om orientering: Tappar ni tumgreppet så e ni kokta i bajs!"
"Gunnelsson har du en snygg morsa?"
"Ullström, det ser ut som ni tappat smöret och blivit knullad i röven!"
"Beviljas,,, inte, vänta!
"Vad är det för jävla nevrosedyn-skadad igelkott? (troppen ligger i Igelkottsförsvar)

Citat av oss soldater när vi blivit väckta på natten för att sitta eldvakt:

"Elda mer de e för varmt!"
"Omgruppera för helvete!"
"Måste gå ut för det går alltid snett när jag är troppchef!"
"Det går aldrig igenom visitationen Eldstöt för fan!"
"Heh? När ska jag sitta post?" - "Du har suttit/sovit post i en timme!"
"Men jag rörde henne inte!"

Övriga dumma saker vi gjort:

* Gå in på majorens kontor och hävda att man inte behöver anmäla sig för att man är civilist trots att Majoren sagt att man ska göra det. Johannisson blev snabbt rättad :D
* Säga Major till en Överste Löjtnant.
* Gå in på Kaptenens kontor i bara handduk. (Det var faktiskt jag som gjorde det :)
* Säga kompis till ett befäl.
* Fråga en viss irriterad Kapten om de skottsäkra västarna klarar ett knivhugg.
* Skratta när en figurativ terrorist blir skjuten under strid i bebyggelse för att han hade en tång i handen. (Jag med)
* Svara "Det är uppfattat, klart slut" i radion när ett nödmeddelande sänds ut som lyder "Vi är under tung beskjutning!"
* Säga Kapten! Dokument 11 klart för visitation!

Många dumma saker har vi gjort och sagt. Jag vet inte om personer som inte gjort lumpen finner detta speciellt kul. Men några citat kan man kanske tycka är kul. När jag läser dokumentet kissar jag nästan ner mig av skratt.

image36
/Olle

Kommentarer
Postat av: Ican

Talibanställningar? Är det Bin ladins kama sutra?

2007-05-08 @ 21:23:43
Postat av: Shazbot

Det är typ ställningen man intar när man ska bajsa i skogen, fast man gör det i krig. (ställningen alltså, inte bajsar :)

2007-05-08 @ 21:30:47
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Per

Aha! Så tror fienden att man har bajsat i hela skogen och vågar sig inte dit?

2007-05-08 @ 22:39:56
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Shazbot

Exakt Per! Jag menar, skulle du springa in i ett område du nyss såg fienden bajsa? I don't think so! :)

2007-05-16 @ 14:51:39
URL: http://shazbot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0