We mustn´t become leashed!

Satt och bläddrade lite bland DNs artiklar om Reinfeldt som besöker "Terminator" i Kalifornien samtidigt som jag hör orden som Jan-Åke Karlsson talar ut på speakers corner i växjö under Röd Front 1maj i huvudet. Detta varvade jag med att läsa bloggen bent som var länkad till från DN. Där skriver man om att Alliansen inte alls har tappat så mycket väljare som man vill påstå utan att ist regeringen "lunkar fram" i lagom takt men att dagstidningar vill skapa lite rubriker så de väljer att skriva "regeringen i kris!" ist för "regeringen "lunkar fram stabilt". Klart att Media vill skapa rubriker för att sälja mer, det är det ju inga tvivel om, men jag tror att mannen/kvinnan bakom bloggen bent är lite butter för att mer och mer belägg kommer upp för att detta är Alliansens 3 sista år vid makten på väldigt länge. Klaga på tidningarna så mycket ni vill, allt kommer vara förgäves om 3 år. :)
För att återgå till min rubrik en aning. DN (jag gillar DN:) skriver i en av sina artiklar om att Arnold bjöds in till Ishotellet i Sverige. Eller, han räknade kallt med en inbjudan. Så Fidde R bjöd in honom och sa: "Ni har upplevt mycket, men sannolikt aldrig något liknande som ett hotell där allt är gjort av is."
Jag tycker det känns som om vi blir allt mer USA-vänliga i vårt avlånga land. Det får ju inte hända. Precis som när Carl Bildt talade inför FN och uttryckte oro över de länder som praktiserar dödsstraff, utan att ens nämna USA, så gör gör Reinfeldt samma sak när han pratar med Arnold. Ingenting om Irak el Dödsstraff. Man förundras över hur det kan gå till som det gör där borta. Jag bara önskar att vi inte blir kopplade som Britterna har blivit. En förändring måste ju ske, låter vi dem hålla på som de gör kommer ingen ändring att ske, uppmuntrar vi det som de gör kommer förändring att ske... i fel riktning.

Jag lovade att avsluta mitt inlägg med ett citat från en av männen som driver kimpa.se, Andy. Men jag lurade mig själv när jag bad honom kommentera Reinfeldts besök hos Arnold. Citatet lydde:

"Jag visste inte ens att han varit där!"

/Olle

Kommentarer
Postat av: Mufflon

That's whack!

2007-05-18 @ 10:47:25
URL: http://salenko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0