There and back again, a humanoid tale by Olle Johansson.

Hej allesammans! Jag tänkte berätta för er hur vi hade det på Madeira! Så here goes!

image71
Här är vårat Hotell CS Madeira Spa and Resort. jag utgår ifrån att det är Counter Strike Madeira Spa and Resort :)

image72
Här står jag på vår balkong och tittar ut över havet, helt otrolig utsikt verkligen, gick verkligen inte att klaga på. Synd bara att det var lite molnigt.

image73
Då det var ganska molnigt rätt ofta för oss så gick vi långa promenader runt på ön och överallt mitt inne i stan fanns det odlingar. När vi kom närmare insåg vi att det var bananodlingar. Det var lite coolt, så en dag var jag tvungen att palla en banan. Im a big man!

image74
Då vårt hotell var fett med 5stjärnigt så hade vi en fet LCDtv på rummet. Det var bra när det regnade och så... ;)

image75
Här står min kära Cain i lobbyn på hotellet.

image76
This is a funny story. När vi gick in mot centrum i byn vi bodde en dag så kom en liten hund springande, vi ropade på honom och hade oss men han sket fullständigt i oss, så jag fick gå fram och ta kort på han. Vi tänkte att han var hemlös o så. Men han var absolut inte smal utan snarare lite tjock. Iallafall, en dag när vi gick åt helt andra hållet in mot den största staden på Madeira, alltså flera km åt andra hållet så kommer hunden springade igen :D Mitt i stan, över övergångsställen o förbi bussar i rusningstrafik. Vi misstänkte att han bodde in i en gränd där han stannade och skällde så nån skulle släppa in honom genom grinden.

image77
Det finns en gräns för hur många kort jag kan vara seriös på ;)

image78
Som vanligt anstränger sig lokalbefolkningen som fan för att göra menyer på svenska, och det är alltid lika underhållande. Spana in pizza nr 086 som har en ingrediens som är "diverse" och pizza 088 och innehåller "krake". Vi vågade inte beställa någon av dessa pizzor :D

image79
Allt var väldigt "hypat" på hotellet, nästan till överdrift. Man fick Champange till frukost, när man betalade saker så fick man aldrig pengarna i handen utan i en liten fin ask osv... Är ingen fan av champange till frukost just men vi var ju tvungna att testa ;)

image80
Kort och gott hade vi en underbar semester.

Jag vet att det brukar vara sådär kul att se folks semesterbilder, men det är ju det som är fördelen med internet och en blogg, då kan ni välja att titta hur mycket eller hur lite som ni vill och jag behöver intet veta :D

/Olle

Kommentarer
Postat av: Per

OMG Borgare!

Men det verkar ju som ni hade trevligt i alla fall... diverse... hihi.

2007-10-12 @ 17:03:51
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Jenny

OMG avundsjuk. ;)

2007-10-12 @ 20:10:56
Postat av: Osto

Shit man! Det där såg riktigt härligt ut.

2007-10-13 @ 21:49:22
URL: http://osto.blogg.se
Postat av: Ida

Vilken utsikt och vilket hotell!
Hälsa Cain att hon är jättefin i den rosa klänningen (på den bilden däär du inte längre kan vara seriös ;P)

2007-10-13 @ 22:38:20
URL: http://nemensi.com
Postat av: Anonym

Oh! Vilken fin semesterblogg!! jag blir hungrig när jag ser frukosten o gråter över att vi inte har lika goda apelsiner på Ica...
Tack för en fin semester!!

O tack Ida! Det var snällt! =)

2007-10-15 @ 23:27:27
Postat av: cain

det var alltså från mig, inlägget ovan... *dålig blogg-cain*

Jag vill passa på att tipsa om den fränaste bloggen i världen nämligen Leffes blogg: http://blogg.lifeofleif.com/

haha!! Have nice u all

2007-10-15 @ 23:29:35
Postat av: Ican

Cain - thats hot ^_^

2007-10-25 @ 23:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0