Det kommer nog ordna sig för mig med...

"Gotta be carefull, can't let tha evil of tha money trap me
So when ya see me nigga
Ya better Holla at me"

- 2pac

Åhh, shit, nu har jag högt blocksocker igen, huvudvärk, törst och a sudden urge to pee! är bra teckan på det. Jaja, lätt fixat. Tsscchhhh,,, ahhh yeah! Annars har dagen börjat väldigt bra. Börjar inte jobbet förrens kl kvart i 2, men jag var uppe halv 6 och gjorde nybakta scones till min underbara flickvän. Det var uppskattat. :) Tyvärr är det rätt mycket vita konhydrater i dem så därav mitt höga blodsocker nu. När jag kom hem till mig hade jag Greta med mig. Tyvärr tycker inte min nya rumskompis om henne speciellt mycket. Baloo the cat gav henne en rejäl snyting så hon började blöda på nosen. :( Cant really blame him, cat + dog = pokemonfight! Som tur är har jag en underbar vän vid namn Tomas som mer än gärna hade Greta hemma hos sig ist. Nu ligger Baloo i sängen bakom mig supernöjd, hade han haft en mobil hade han ringt till sina kattvänner och sagt "Sup bitches? I just beat this dog up... yeah, is cool" :D

image67

Den 2okt åker jag och Cain till maderia, ville bara säga det igen, så ni verkligen inte glömmer bort det. :)

Företaget går framåt med stormsteg, har fått en stor kundkrets på löpande basis, så nu ska jag bara blrja röst på borgarna och skaffa mig en monokel och skratta åt alla fattiglappar. Sen ska jag fika med Tomas, min kapitalistvän, och prata i mobiltelefon och säga: "köp, sälj, sälj 100, köp 1000!" osv... När man väl är rik, kan man ju bara bli rikare, skitbra...!

En annan bra nyhet är att min dator är skickad Det är sant, jag fick tom mail om det, det tog bara en månad. Nått som borde tagit en eller två dagar. Damn them all to hell! Jag tror inte ens de planerar att kompensera sina kunder som blivit drabbade! Shit happens, det gör det alltid. Men det är faktiskt inte mitt problem, utan deras, för det är dem som sagt att de kan leverera, kan man inte det måste man vara beredd på att kompensera folk om man vill ha kvar dem som kunder. Men men, nu är den iaf på väg och jag är grymt sugen på att maxa alla inställningar i Rainbow Six Vegas och se vad den kan.

Jag var hos min diabetessjuksköterska för några dagar sen och det var inte så kul denna gången. Jag har alltid haft utmärkta värden när jag har varit hos henne, men inte denna gången. Jag visste att det var sämre denna gång, men det var ganska illa faktiskt. Hos henne tar man ett sk Hba1c-värde, det är ett långtidsvärde för ens blodsocker. Det var ganska mycket sämre denna gången, det är därför jag har besämt mig för att jag ska göra min blogg till en träningsblogg! Värsta tjejbloggen! Fast inte riktigt ändå. Jag ska äta bättre, träna mer och må allmänt bättre! Förhoppningsvis kan jag inspirera nån av er. Mitt senaste verktyg är en pulsklocka, en Polar RS100:

image68
Den är skitcool! Den talar om min puls, max, min och medel. Hur många kalorier jag bränt osv. Man ställer in sin vikt och längd och gör ett löptest då den ställer in sig efter just mig. Genom att sänka min puls har jag kort och gott förbättrat min kondition. Dvs tränat upp mitt hjärta så att det krävs färre slag per minut för att pumpa samma mängd blod som innan. Det är därför rökning är väldigt dåligt för konditionen. Syre transporteras i kroppen via våra blodkroppar, lungblåsorna i våra lungor ser till att bida syret vid blodkropparna som sedan skickas ut i kroppen för att förse den med syre. Vid rökning tränger sig kolmonoxid på blodkropparna ist för syre, så att syret inte kan bindas till dem. Då måste hjärtat jobba kanske upp till dubbelt så mycket som innan för att pumpa ut samma många syre till kroppen, och detta är bara i viloläge. Vid träning kan ni ju tänka er själva vad som händer.

Anyways, min utgångspunkt är: 89kg, 183cm, vilopuls ca 60, maxpuls 198. Normalt är maxpuls 200 minus ens ålder. Men eftersom jag är en sån jävla fin kille har jag lyckats skaffa mig 198s/m. man mäter detta mer exakt genom ett sk BeepTest. Då man springer mellan två koner i takt till "beeps"som spelas samtidigt. Man ska anlända till den andra konen innan nästa beep kommer, men tiden mellan beepen sänks hela tiden, så tillslut hinner man inte till nästa kon, när man inte hunnit två ggr är testet slut och under hela tiden mäts pulsen ständigt.
Ikväll ska jag ut och springa och kommer sen att redovisa resultaten här.

Må väl!
/Olle


Kommentarer
Postat av: Mufflon

Jag var skitgrym på BeepTest senast jag gjorde det, men nu vågar jag inte testa igen. Vi säger att jag har maxpuls 200. Lycka till med motionerandet!

2007-09-21 @ 16:43:01
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Ida

Oj oj oj! ni få ha det skitkul i Madiera!
Lycka till med att göra om bloggen till en tjejig träningsblogg och jag måste bara skryta med att jag börjat träna och slutat röka!

2007-09-21 @ 20:40:34
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: cain

Hahaha! Vilken rolig bild! Men jag vägrar tro att Baloo lyckades karatesparka Greta sådär utan att hon hann fånga hans ben o fällde honom.... *heja hunden* =P
Jag ska dessutom kommentera hur mätt jag var hela dagen efter scones-frukosten! Lunch 5 timmar senare var alldeles för tidigt, kvällsmat ytterligare 5 timmar senare var mer välpassande, så jag förstår att ditt blodsocker var högt..
Nu på jobbet, om en vecka är det semester, ingen ska komma att undgå detta! =P
Puss

2007-09-24 @ 12:55:31
URL: http://www.cainan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0