Kylskåp, Tentor och Fallout3!

Dax o blogga. Det är kallt och härligt ute. (jag vet Per, du älskar mig) Har nyss varit ute med Greta en sväng och i eftermiddag väntar föreläsning om nersystemet. Idag väckte någon gubbe från blabla kylservice mig kl 7 genom att få min mobil att ringa, som låg precis vid örat och eftersom jag har en pangprego ljudsignal som är "ÄR DE E MANGO? ÄR DE EN MANGO? ÄR DE EN MANGO NEJ NEJ, ÄR DET EN PAPA YA!" så var lite jobbigt, men det var ganska kul med, för jag trodde det var nån jävlel som ändrat mitt alarm, men sen hörde jag en gubbe som hojtade i bakgrunden och först då fattade jag att någon ringt. Han sa iaf att de skulle komma och byta min kyl o frys idag, så nu är det gjort. Väldigt fina vitvaror vi fick, men de passar inte alls in på höjden, saknas en si sådär 7cm. Så nu ska jag maila Växjöhem och be dem sätta in en bit plast eller trä som kan täcka där, så vi slipper städa i onödan. Så här blev det iaf.


Man kan ju se det fina glappet högst upp... ;(

Hade Tenta i fredags. Gick sådär, en del hoppas jag att jag klarade, den andra delen klarade jag def inte. Den handlade om Cellens Anatomi. Man har ju ofta nytta av gamla tentor, men den här läraren var helt ny och då vet man ju inte alls vad han kommer att ställa för frågor. Ist för att som alla andra lärare ha kanske 5st, ganska omfattande frågor, hade han 11st som var minst lika omfattande som man fick 1-2p för! Första frågan var värd ett poäng och löd: "Beskriv utförligt hur diffusion går till." Det tar ju lätt ½-1 A4sida och det fick man 1poäng för. Inte schysst. Men hur som helst, jag hade pluggat som fan till denna tenta ändå kom det saker jag inte kunde. Så jag riktar in mig på omtenta på den delen. Jag vill inte hamna bakom redan, kommer ändå missa nästa tenta för jag är på Kuba och hänger med Fidde. Jaja, den som lever får se... Nu till något helt annat. Fallout!!

Har hunnit spela en del F3. Har ni inte spelat till iaf lvl 6 så är det spoilervarning här. Men känner jag er rätt så har ni det! ;) Jag har kommit till lvl 10. I det stora hela ger spelet ett bra intryck måste jag säga, jag kommer spendera många timmar med detta spela känner jag, iaf till nått nytt kommer som SC2, DOW2 eller Diablo3. Som jag skrev på Ostos blogg är miljöerna det absolut bästa, riktigt bra och stämningsfulla. Att blicka ut över alla ruiner ger en riktigt bra grund för en bra Falloutkänsla. Det andra som är bra är att skills har en förmåga att väga lika mycket tycker jag, för i de gamla liren var "small arms" betydligt bättre än tex science. En del vill kanske hävda att det ska vara så i Falloutvärlden och det kan jag förstå, men att skillsen väger lika stör mig inte det minsta faktiskt. Det tredje är V.A.T.S. Bra skit! Trodde det skulle vara lite krångligt och så, men det funkar ju jättebra, tyvärr, även om man maxxat sin small arms, så är V.A.T.S så jävla mycket bättre att kriga it än att sikta vanligt. Ibland vill man ju bara, iaf jag, leka CoD4 och skjuta som fan, men då träffar man worth shit. Sen slår man på V.A.T.S och kan skjuta ner 3 ghouls i rad. Ens vapen har ju "condition" med, till skillnad från de gamla liren. Det är med bra, speciellt realistiskt i den världen med där vapenvård är en svår konst. Nu till de mer kassa grejerna. OBLIVION WITH GUNS!! OBLIVION WITH GUNS!! OBLIVION WITH GUNS!! OBLIVION WITH GUNS!! ... hrmph... det är synd, men spelet känns exakt som oblivion. Jag tycker om Oblivion jättemycket, men nu vill jag spela Fallout 3. Har man lirat mycket oblivion så känns det som om man kan räkna ut exakt hur NPCs ska reagera på olika saker och speciellt på konversationer. Är man hård mot de hårda vet man när de kommer "ge med sig" osv... så känner jag iaf, för det var exakt så i Oblivion med. Sen har de lagt till "The Family" med, som är exakt som vampyrerna o Oblivion fast här kallas de både vampyrer och kannibaler. Kannibaler köper jag i Falloutvärlden, Vapmpyrer, nej.Jag tycker kartan känns liten, och jag saknar att man inte blir stoppad när man "fast travlar" och stöter på olika saker. Kanske man kan, jag vet inte, men jag har aldrig blivit det iaf.
Jag har lyckats hitta min far, för att sedan så honom dö när the Enclave kommer och hälsar på i Project Purity. Så nu har jag nyss lyckats fly till BOS och ska se om de gillar mig, men jag har apdålig karma så de verkar inte digga mig. Nu ska jag spela vidare i vad jag tycker är ett helt ok spel i Falloutvärlden, men eftersom jag tycker Fallout1-2 är världens bästa spel så tycker jag inte detta är en värdig uppföljare.


Detta var kul, animationen av blodstänk hade hakat upp sig här, så det stänkte blod konstant... UR HANS RÖV! Funny shit. :D


Sen mötte jag denna killen runt ett hörn, han hade en missile launcher, fan vad rädd jag blev.

/Olle

Kommentarer
Postat av: Shazbot

Nu klarade jag spelet med... vafaan. Tar slut jättefort.

2008-11-03 @ 22:17:39
Postat av: Osto

Men har du spelat igenom main questen exklusivt eller tagit massa sidouppdrag? Hur många timmar klockade du den på?

2008-11-04 @ 11:07:44
Postat av: Shaz

Jag klockade inte, tog ca 3 dar att spela, och då har jag inte lirat så mycket. Jag hade slut på sidoquest så jag körde mainq ett tag, sen när jag trodde spelet skulle börja på riktigt var det slut. :( Så jag spelar om nu =)

2008-11-04 @ 11:47:27
Postat av: Per

Det står väl hur länge man spelat effektiv tid på save gamesen? Har för mig jag såg det.

Nu har jag precis kommit så långt som du, när du skrev detta inlägget.

Jag tror det finns rätt mkt sidogrejjor att leka med. Eller, jag tycker jag har spelat en hel del och har ganska mkt sidoquests jag inte orkat ge mig in på.

2008-11-04 @ 15:33:14
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: cain

Och vilken jättebra frys vi fick sen! Växjöhem är fantastiska..!

Och jag kan inget om spel, men du var duktig som klarade det så fort. =)

2008-11-04 @ 21:17:50
URL: http://cainans.blogg.se/
Postat av: Dase

På tal om inte Fallout 3 :P



Jag kan rekommendera Far Cry 2 till viss del, det påminner faktiskt förvånansvärt mycket om Fallout. Det utspelar sig i nåt slags centralafrikansk republik där nån revolution (viva la revolution!) tar plats och man är nåt slags legosoldat som kukar runt och skjuter folk. Det är sådär en massa rostiga skjul, smutsiga gamla vapen som hakar upp sig och exploderar om de är i dåligt skick, fiender i allehanda sunkiga kläder och allmänt nedgånget. Känns inte enormt mycket Fallout, men helt klart en postapokalyptisk känsla enligt mig. All strid är i normal FPS-mekanik, men till skillnad från Fallout känns strider smidiga och flytande. Plus att det finns riktigt jävla schysst djungel, och att man kan sätta eld på gräset så att det sprider sig i vindriktningar och sånt, riktigt nice.



Nå, Fallout 3 då. Det ÄR Oblivion with guns, det är bara så tyvärr. Hela spelet känns väldigt mycket som Oblivion, samma halvtaskiga stridssystem, samma halvtaskiga story. Dock är som tidigare nämnt miljöerna fantastiska. Att stå på en kulle och blicka ut över wastelandet är riktigt nice :D Dock saknar jag i princip helt den moraliska aspekten som Falloutspelen hade, jag har hittills bara stött på ett enda quest (Oasis) som var moraliskt tvetydigt, alla andra är antingen Hjälte-Skurk, man vet direkt vilket av valen som är det goda och det onda att göra. Dock är det naturligtvis trevligt att man kan vara skurkig, det är alltid ett plus. (SPOILERVARNING) Jag har precis gått och blivit slaver, har inte fångat några än, men det kommer, förr eller senare :P

2008-11-05 @ 09:49:33
Postat av: Luzze

Eftersom min ekonomin inte tillåter mig att handla spel förrän tidigast efter nsäta löning (hoppas nu fan att det blir så, så det inte tar ännu längre tid..!) så utgår jag från att F3 är ett jävla skitspel som är helt åt helvete illa ur alla synvinklar. Annars betyder det ju att jag missar nåt, och så kan vi inte ha det...



Far Cry 2, alltså? Ska lägga det på minnet.

2008-11-06 @ 15:39:31
URL: http://luzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0