Dumma MTG...

Blev så uppjagad att jag ville dissa Wizards of the Coast lite och deras Duel of the Plainswalkerspel till XBLA. Alla gillar magic, det är en jävligt bra kortspel och alla i gänget spelar det. Jag har tom spelat det kortast tid. Nu har ju spelet kommit till Xbox med. Skitbra! Det är exakt som mtg fast utan korten...typ. Och det är bra! Jag var hur impad som helst när jag körde igenom det SP. Nu när jag låst upp en jävla massa vill jag ju spela med er, eller er som har det iaf. Men det går inte. Eller vi kan köra mot varann men då blev det som för mig och Dase. Svart mot Vitt. Vi la ner och startade ett nytt spel när jag hade 90 liv och dase 40 liv och vi hade en fett döläge. Men det finns ett two-headed-giant spelläge också. Där kan man spela 2on2 mot random folk. SKITBRA sa vi och försökte starta ett. Då har de gjort så att man måste  vara 2 personer på samma Xbox, man kan inte spela det online via XBL. Jag trodde det var ett dumt misstag men icke, det ska vara så. Läste runt lite på forum och en kille skrev: "If you have a Magic player in the same room as you, why would you play the Xbox version?"
Jävligt bra fråga faktiskt. En dag hade jag Tomas här och ville såklart visa det nya fina MTGspelet. Vi fick göra en profil till tomas men när vi loggar in båda två på samma xbox så måste tomas profil också låsa upp alla korten! WTF!? OCH om vi inte gör ett silver/guldkonto till Tomas kommer hans kort inte sparas! KUL O SPELA! Så om nån av er som har spelet och ett xboxkonto kommer hem till mig kan vi spela som fan! ELLER så tar vi en öl och spelar tabletopversionen. Jättekorkat om ni fårgar mig. Vilket ni gör...såklart.

Tacka vet jag i gymnasiet när jag och Danne designade egna kort på mattelektionerna, vi designade gröna kort som hette "Stupid ass motherfucker" och sånt. Antar att vi var trötta på Linus 23/23or  för 4G mana.... kanske va därför jag fick IG... vet inte.

Måste älska vitt.

/Olle

Kommentarer
Postat av: Ida

Jasså vad det det ni gjorde på mattelektionerna?

Själv såg jag till att läsa in kursen på en termin istället för två så jag fick ledigt andra terminen ;P

2009-08-03 @ 22:03:46
URL: http://www.nemensi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0