Halvtid.

Ganska nyss hemkommen från Eskilstuna och sommarstugan. Har haft det mycket bra. Vi inledde veckan med att åka till Parken Zoo i Eskilstuna, djurpark/tivoli. Jag möttes direkt av en glad syn när de har en staty på Stalin direkt när man kommer in. Så man kommer på rätt tankar lixom under resten av vistelsen.


Vi gick vidare och syrran ungar lekte och jag lekte med dem. Fick vara lekfarbror åt andra barn som också kom förbi, sen kom vi till fantomenland! och vi träffade även fantomen! Till Allans stora förtjusning.


Fantomen såg inte alls ut som jag tänkt mig. Han har klenat till sig tror jag för hans suit hänger ju löst. men sina Nazistövlar har han iaf på sig. Sen bjöd han in oss till sin grotta och jag fick provsitta hans tron.

Gör mitt bästa för att likna Fantomen

Resten av veckan röjde jag träd, lagade bryggan, solade, fiskade och lekte med barn. Jag var mycket nöjd när jag drog upp en aborre på 0.5kg! Största jag fått i bälgviken iaf. Nästa dag fick jag en gädda på 1kg, vilket inte är så stort men ändå ganska stort med tanke på hur stor sjön vid sommarstugan är. Vi var även ute och fiskade lite kräftor några nätter. Lyckades få några tjog.


Nu är vi hemma och har en veckas semester till (även om Jef säger att jag är arbetslös) innan skolan börjar. Cain jobbar 3 veckor till och sen går hon hem och väntar på storken.

Nu ska vi titta på Die Hard 4 men innan dess ska vi se 100m finalen med Bolt och Gay. Funny names.
Vi såg nyss ett 100m lopp för kvinnor med en kvinna från Bahrain... eller förlåt, Konungariket Bahrain. Hon fick iaf inte springa utan slöja, nej nej! Allah forbid! Hon hade typ som en röd fantomenoutfit på sig. Det enda man såg var hennes händer och hennes ansikte. Det är fan hemskt. Hon vann inte ens... trots sin superhjälteoutfit.

Sen hörde jag på radion att en ny familjelag i Afghanistan har trätt i kraft där mannen i familjen kan förvägra kvinnan mat om hon inte ställer upp på mannens sexuella krav. Det är nog bland det roligaste jag har hört. Men blotta tanken av att det är en lag i ett land är ju helt jävla cp, men såfort jag tänker på det börjar jag skratta för att det är just så jävla dumt så det finns inte. :)

Är det nån som vill köra lite MTG eller nått i veckan är jag all game. I helgen drar vi till Dase dock! Iaf jag och Jef, och tomas hoppas jag. Hoppas egentligen att alla hänger med. Så kan vi röka cigarr och skratta åt Dase för att han är så jekla gammal!

/Olle



Kommentarer
Postat av: Per

haha! Vilken härlig bild av dig på tronen!

2009-08-16 @ 20:05:01
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Per :D Visst är jag minst lika hård som fantomen!?

2009-08-16 @ 22:12:53
Postat av: Luzze

Men du har ju tokfel outfit på dig för att sitta på den tronen! Kunde du inte fått låna en, om du frågade snällt?

2009-08-17 @ 20:17:05
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Jag hade för stora muskler för att komma i hans outfit.... :)

2009-08-18 @ 15:23:45
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Luzze

Din röv är för stor...

2009-08-24 @ 18:01:53
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Shazbot

För stora rövmuskler!

2009-08-25 @ 14:34:24
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: null

Hahaha.. länge sedan jag skrattat så åt kommentaren om Hjalmar Branting. Jäkligt likt Stalin iof!

2009-08-26 @ 19:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0