Praktik, regn och ingen Kaisho Cup.

Jag måste nu blogga lite, har en del att få ut mig. Verbalt that is. Började min praktik på vårdboende igår. Jag är lite kluven måste jag säga. Jag har gått in i den här praktiken med en jävligt stor undran om jag ska trivas. Efter två dagar känns det sådär. Min handledare känns inte så stabil och alla mina frågor svarar hon med att upprepa det hon sa innan jag ställde frågan. Men sen själva arbetet, eftersom jag ska bli sjuksköterska måste man börja med att kunna det som vårdbiträden och undersköterskor kan/gör. Dvs tvätta, bada, torka, mata old guys. Jag tycker inte att det är jobbigt psykiskt, men det är ingenting jag finner någon som helst glädje i. Ibland när man träffar en "go gubbe" som snackar mycket och skojar är det lite kul, men det är ju ingen garanti. Jag ska göra detta i två veckor och sen ska jag gå med min handledare i två veckor och göra det som sjuksköterskan egentligen gör. Dvs dokumentation, ge injektioner, lägga om sår, lägga upp vårdplaner osv osv. Några klasskamrater whinar lite, vilket jag förstår, som redan är undersköterskor och vårdbiträden. De får jobba utan lön i 4 veckor. Jag vill inte jobba med gamla människor när jag är klar med min utbildning. Jag ser hellre sprängda/överkörda/påkörda/drunnknade/skjutna människor där det sprutar blod hela tiden än att se människor tyna bort i en säng. Mycket hellre! Detta gör ju att man inser vilka jävla hjältar vi har på alla våra äldreboenden som gör detta dag och natt! Jag vill då rakt inte göra det, men jag förutsätter att någon gör det åt mig när tex min mamma och pappa ska flytta in. Så till alla undersköterskor och vårdbiträden där ute som är bra på sina jobb! Keep up the good work! Om ni tar hand om mina nära och kära när de är gamla så ska jag rädda era nära och kära när de blir akut sjuka!

En av våra lärare är barnmorska, hon har också hand om ambulansutbildningen som jag siktar på. Hon berättade för mig (eftersom hon kom ihåg att jag ville läsa den) att man ska förlösa 3 barn! Hur jävla häftigt är inte det? En barnmorska står iof bakom en, men ändå! Att få förlösa 3 barn! Men det är ju ganska givet om man tänker på det, händer nog rätt ofta att folk föder i ambulansen! Ska skriva ner alla bra citat jag kan köra med när jag tar emot barnet med, tex: HOLY SHIT! "HOW ARE YOU DOING THIS?" och "OMFG! WHAT IS THAT!?" och "AHHH!! ah, phew, sätesbjudning, jag trodde den hade två huvuden!"

Jag kommer bli en utmärkt ambulanssjuksköterska! ;)

När vi ändå snackar barn så är det halvtid för mig och Cain nu. Känns mer och mer spännande. Nu kan tydligen barnet höra saker så man kan spela musik för den i magen och sånt och sen kan man spela musiken igen för den när den tex ska amma så kan den amma bättre... typ. jag vet bara inte om Cain vill lyssna på "I cum blood" och "Hammer smashed face" med CC när hon ska amma sen? :)

Helgen den 16:e kommer Waldo Sapata till Växjö Titans MMA och har läger. Ska jag lätt gå på. Missade han förra gången och folk säger att han är fett bra. Tyvärr så har jag valt att prioritera bort Kaisho Cup i Helsingborg hlegen efter Waldolägret. Kan inte vara ledig så mycket från systemet. Så jag tyckte att ett läger med Waldo var bättre för mig än en tävling. Världen är inte redo för mina skills ännu. Dock funderar jag på att tidigt på söndagen åka ner och titta när folk med färgade bälten ska tävla, däribland Cowboy, Viktor, Uffe och Martin. Är det någon som vill hänga med? Det är gratis att gå in, men vi delar bensin ner.

I helgen drar jag till Skövde och pillar på Dasen... så att säga :D Åker på fredagen och kommer hem på söndagen. Ska bli otroligt kul faktiskt.



/Olle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om jag nånsin har en unge på G, så skulle jag älska ifall du skulle vara barnmorskan! :-D "OMFG, WHAT IS THAT???"

...och jag tror minsann visst att Cain är sugen på att lyssna på I Cum Blood eller annan valfri låt av CC medans en liten varelse suger ut energi från hennes boobies. :-)

2009-05-05 @ 19:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0